ساری- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بانک‌های استان بیشترین سهم مصادره واحدهای تولیدی در کشور را دارند بطوریکه ۱۶۹ کارخانه به تملک آنها درآمده است.

 لاابالی‌گری سیاسی در بدنه اجرایی کشورمان در حال رشد و نمو است/ بانک‌ها بزرگ‌ترین مانع تولید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، بانک ها را بزرگ ترین مانع تولید دانست و اظهار کرد: تملک واحدهای تولیدی به ضرر بانک هاست و تعطیلی صنایع موجب تخریب سازه ها و ماشین آلات شده و مبدل به متروکه می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تملک در بانک ملت اتفاق افتاده است، تاکید کرد: مهمترین وظیفه هر حاکمیتی بعد از برقراری امنیت، تبدیل سرمایه های بایر به سرمایه های دایر است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از انتخاب خودش بعنوان رئیس ستاد تعیین تکلیف واحدهای تملک شده از سوی استاندار خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم واحدهای بزرگ متوقف شده را به اهلش واگذار و تولید را به چرخه این کارخانجات برگردانیم.

رضوی یادآور شد: کار بسیار دشواری پیش رو داریم و برای پایش این موضوع، جلسات ماهانه برگزار می شود.

وی دولت را فَشَل خواند و اضافه کرد: لاابالی گری سیاسی بعنوان یک بیماری خاص در بدنه اجرایی کشورمان در حال رشد و نمو است که اگر با آن مقابله نشود، خطراتش بیشتر خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه بحران ما، بحران ناکارآمدی است، افزود: تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از بیرون مرزهاست.

رضوی تاکید کرد: نگاه مسئولانه به کشور در حال اضمحلال است و آنچه مسلم است اینکه فشار بصورت مستقیم بر بخش صنعت و تولید و نهایتاً به مردم وارد خواهد شد.

وی کسری بودجه و ناهمگونی سیاسی را مشکلات دیگر کشور دانست و اضافه کرد: دولت درصدد است کسری بودجه را با ارز جبران کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: در شرایط کنونی، کمبود مواد اولیه، احتکار ناخواسته را بدنبال داشته و درنهایت موجب عدم ثبات قیمت ها می شود.

رضوی نقش پتروشیمی ها را بر کاهش قیمت ارز مهم خواند و گفت: زمانی که پتروشیمی ها ارز تزریق می کنند شاهد کاهش قیمت هستیم.

وی با اعلام اینکه صنایع مازندران سابقه تاریخی با بورس ندارند، مشکل اصلی را عدم آشنایی با بازار بورس و امکانات آن دانست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.