گیلان- نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ گفت:‌ وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سئوالات نمایندگان باید به صحن این کمیسیون بیاید.

 عملکرد وزیر علوم زیر ذره بین مجلس قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ اظهار داشت:‌ عملکرد وزیر علوم تحقیقات و فناوری زیر ذره بین مجلس قرار می‌گیرد بر همین اساس وی باید در صحن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شده و به سئوالات ‌متعدد نمایندگان پاسخ دهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:‌ طرح استیضاح وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری پیش از این یکبار توسط نمایندگان درخواست‌کننده تهیه و به امضاء رسیده بود اما به‌دلیل اشتغال و درگیر بودن نمایندگان در امور روزمره این طرح راه به جایی نبرد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر طرحی جدید با مضامین و محورهای مختلف جهت سئوال از وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری توسط بنده آماده شده و هم‌ اکنون نیز جهت بررسی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه چهار سئوال محوری در این طرح مطرح شده است گفت: اخذ شهریه از دانشجویان روزانه که به مراکز شبانه منتقل می‌شوند خلاف قانون است و وزیر علوم تحقیقات و فناوری باید در این زمینه و علت اخذ این مبالغ توضیحات مشخصی را ارائه دهد.

وی برهم زدن ترکیب دانشگاه پیام نور و وضعیت نامشخص آن در گیلان را یکی دیگر این از سئوالات اعلام کرد و بیان داشت:‌ منطقه بندی کردن این مرکز علمی و آموزشی و قرار دادن مرکز گیلان در ذیل استان مازندران اعتراض‌های بسیار شدیدی را موجب شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح منطقه‌ای کردن دانشگاه‌های پیام نور ابراز داشت:‌ در این طرح، با هدف تمرکززدایی،‌ کم کردن و صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور به 10 منطقه مشخص تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی عدم مدیریت در ساماندهی مراکز غیردولتی را از دیگر سئوالات مطروحه اعلام کرد و اظهار داشت:‌ علاوه بر این‌ها وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شده و در مورد سوء استفاده از مدارک تحصیلی پاسخگو باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس در مورد حذف کنکور و عدم اجرای مصوبات مجلس توسط دولت نیز تصریح کرد:‌ دیدگاه و نظر مجلس در مورد حذف تدریجی کنکور کاملاً شفاف و مشخص است اما با این وجود تاکنون دولت نسبت به اجرای مصوبات مجلس هیچ اقدامی نکرده است.

کوچکی‌نژاد عدم اجرای مصوبات مجلس را یکی از سئوالات‌ مهم خود از وزیر علوم‌،‌ تحقیقات و فناوری اعلام کرد و گفت: دولت برای کم کردن نگرانی‌های خانواده‌ها می‌توانست با تهیه و دادن لایحه‌ای در این مورد به مجلس قضیه فوق را از شکل پیچیده کنونی آن خارج سازد.

وی با بیان اینکه این تعلل‌ دولت مشکلات اساسی در مسئله کنکور ایجاد کرده است عنوان کرد:‌ امیدواریم برخلاف دولت حداقل مجلس برای حل این قضیه ورود کرده و با ارائه طرحی مسئله کنکور و سرنوشت آن را برای خانواده‌ها مشخص و شفاف‌سازی کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان مطالبات مشخصی از وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری دارند ابراز داشت:‌ در صورت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در این کمیسیون،‌ وی باید در صحن علنی مجلس حاضر شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.