وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روش‌های یاددهی - یادگیری ما ۶۰، ۷۰ سال عقب‌تر از دنیای امروز است و برای بچه‌های ۵۰، ۶۰ سال پیش است، افزود: معلمی که قدرت به کارگرفتن دانش‌ها و روش‌ها را نداشته باشد، معلم شایسته‌ای نیست.

بطحایی: روش‌های آموزشی در کشور هفتاد سال از دنیا عقب است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مراسم رسمی استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در تربیت معلم نسیبه تهران آغاز شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس، سال تحصیلی جدید و ورود به جمع یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته را به دانشجومعلمان تبریک گفت و اظهار کرد: دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر جایی، دانشگاه مأموریت‌گرا و تخصصی است که معلم تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال توانستیم بیشترین پذیرش را در دانشگاه فرهنگیان بگیریم، گفت: مسیر تحول در آموزش و پرورش لایتناهی است زیرا مخاطب ما انسان است؛ آموزش و پرورش همواره به دنبال راه‌ها و روش‌های جدید برای انطباق با نیازهای دانش‌آموزان باشد.

بطحایی با اشاره به نیازهای دانش‌آموزان برای آینده، افزود: سند تحول مسیر حرکت در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف را مشخص کرده است اما در کنار آن، ما هر روز نیاز داریم تا عملکردمان را بررسی کنیم و از مطالعات تطبیقی نیز بهره ببریم.

وی خطاب به نودانشجومعلمان با بیان اینکه معلم موفق در گروی داشتن شایستگی است، ادامه داد: یکی از مولفه‌های شایستگی، دانش و دیگری مهارت‌هاست که معلم باید دارا باشد؛ بدون داشتن مهارت به رغم دانش، معلم موفقی نخواهید بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روش‌های یاددهی - یادگیری ما ۶۰، ۷۰ سال عقب‌تر از دنیای امروز است و برای بچه‌های ۵۰، ۶۰ سال پیش است، افزود: معلمی که قدرت به کارگرفتن دانش‌ها و روش‌ها را نداشته باشد، معلم شایسته‌ای نیست.

وی با بیان اینکه معلم و نیروی انسانی مهمترین مؤلفه برای تحول است، تصریح کرد: مؤلفه‌های دانش، روش و توانایی در کنار انگیزه، معلم شایسته را می‌سازد.

بطحایی افزود: امسال در خیزش بسیار بلند دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی پذیرش بسیار خوبی داشتند و امیدوارم ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه نگاه یک معلم به یک دانش‌آموز تأثیر بسیار زیادی در او دارد، گفت: رفتار با دانش‌آموزان بسیار پیچیده است و باید خیلی دقت شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانشجومعلمان تصریح کرد: شما در این ۴ سال نباید از جریانات کشور غافل شوید و باید بدانید دانش‌آموزی که سر کلاس می‌نشیند از چه طبقه‌ای است کدام ناهنجاری‌های اجتماعی او را احاطه کرده است و یک معلم موفق آشنا به این مسائل باشد و بداند که مسیر حرکت جامعه به کدام سمت است و استراتژی جامعه چیست و چه تهدیداتی جامعه را در برگرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.