نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: مسئله فلسطین امروز قربانی تنش‌های بی‌دلیل شده و کشور دشمن حقیقی را در حال خود رها کرده‌اند.

ناصر ابوشریف: انتفاضه جدید نیاز امروز ملت فلسطین است/ تغییر دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همسو با تحولات منطقه

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، ۱۸ سال پیش در چنین روزی -۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰- و در پی ورود "آریل شارون" نخست وزیر وقت رژیم اشغالگر قدس به مسجد مبارک الاقصی به همراه تعداد زیادی از نظامیان ارتش صهیونیستی، انتفاضه دوم فلسطین موسوم به انتفاضه اقصی شعله ور شد و در پی این درگیری ها ۷ فلسطینی شهید و بیش از ۲۵۰ نفر دیگر زخمی شدند و در عین حال ۱۳ نظامی صهیونیست هم مجروح شدند.

به همین مناسبت ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین گفت: متأسفانه بیت المقدس و مسجدالاقصی در ۱۸امین سالروز انتفاضه اقصی در دشوارترین شرایط به سر می‌برد و آمریکا و برخی کشورهای منطقه مجدانه به دنبال قربانی کردن مسئله فلسطین در راه منافع کوتاه مدت خود هستند.

وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند که هرچه سریعتر پروژه "معامله قرن" را به طور کامل به اجرا در آورد لذا به طور عملی بخش‌هایی از آن را عملی کرده است، انتقال سفارت آمریکا به قدس و قطع کمک‌های مالی آنروا به منظور حذف حق بازگشت آوارگان از جمله اقدامات آمریکا در این راستا است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در مورد سرنوشت فلسطینیان غزه و کرانه باختری، اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل به دنبال تجزیه و تقسیم ملت فلسطین میان مصر و اردن هستند و می خواهند تا کرانه باختری تحت سیطره اردن قرار بگیرد؛ از سوی دیگر مصر می خواهد حاکمیت سیاسی در نوار غزه را از آن خود کند که قطعا این طرح و پروژه با مقاومت ملت فلسطین روبرو خواهد شد و عملی نخواهد شد.

ناصر ابوشریف با اشاره به نمایندگی ملت فلسطین در سازمان ملل از سوی محمود عباس تصریح کرد: ابومازن همانند گذشته در چارچوب منافع اشغالگران سخن گفته است و جز تهدید مقاومت ملت فلسطین، برنامه‌ای برای حل اختلافات داخلی ندارد.

 وی در ادامه گفت: مسئله فلسطین امروز قربانی تنش‌های بی‌دلیل شده و کشورهای منطقهدشمن حقیقی را به حال خود رها کرده‌اند. ما در حال حاضر گزینه و طرحی همانند انتفاضه اقصی نیاز داریم و تنها مقاومت است که ما را از این نقطه عطف تاریخی پیروز خارج می کند که این طرح نیازمند وحدت ملی حقیقی میان فلسطینی‌ها است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر استمرار تظاهرات بازگشت اظهار داشت: تظاهرات غزه مسئله فلسطین را به صحنه بین الملل بازگرداند و توانست به بسیاری از اهداف خود دست یابد. قطعا این راهپیمایی‌ها تا رفع محاصره از غزه و رفع خطر توطئه قرن ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی در توطئه جهانی صهیونیسم شریک هستند گفت:  برخی کشورهای عربی متأسفانه برای پیشبرد پروژه صهیونیسم در فلسطین احداث شده اند و امروزه شاهد ادای وظیفه این کشورها در خدمت به رژیم صهیونیستی به طور علنی هستیم.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تبیین هدف تغییر دبیرکل این جنبش و اعضای دفتر سیاسی تصریح کرد: جنبش جهاد اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان ملت فلسطین که در میان این ملت جایگاه حقیقی و واقعی دارد، با توجه  به تحولات منطقه و داخلی در آرایش خود تغییراتی را انجام داده است.

 وی افزود: یکی از دلایل اجرای انتخابات داخلی و تغییر دبیرکل این جنبش وضعیت سلامت و اوضاع جسمانی "رمضان عبدالله شلح" دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی است. ملت فلسطین در مرحله حساسی به سر می‌برد لذا جنبش جهاد اسلامی باید همراه و همسو با تحولات روز گام بردارد تا مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین را انجام دهد.

انتهای پیام/

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.