البرز- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه امری بسیار ضروری است گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶ ایستگاه در این کلانشهر فعالیت می کنند.

فعالیت ۴۰۰ نیروی عملیاتی در ۲۶ ایستگاه کرج/فعالیت ۱۶ بانوی آتش‌نشان در ایستگاه بانوان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد یساولی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج عصر دیروز (شنبه) در آیین تکریمِ آتش نشانان شهرداری کرج در تالار شهیدان نژاد فلاح ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و شهدای آتش نشان، اظهار کرد: هفتم مهر ماه روز آتش نشانان جان بر کفی است که از جان خود برای نجات جانِ هم نوعان خود می گذرند.

 وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر ارزشمند بودن کار آتش نشانان، افزود: کسی که افرادی را از خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب می شود.

 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با تشریح تاریخچه و علت نامگذاری هفتم مهر به عنوان روز آتش نشان و خدمات ایمنی، تصریح کرد: روز ۷ مهر سال ۵۹ سالروز حمله هوایی دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان است که این واقعه موجب به شهادت رسیدن آتش نشانان غیور کشور حین انجام عملیات اطفای حریق شد.

 یساولی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایمنی هدف و شعار مهم این روز است، گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری شهرداری کرج اهتمامی جدی برای بهبود وضعیت آتش نشانان و تجهیزات زیر ساختی این حوزه دارند.

 وی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ نیروی عملیاتی در ۲۶ ایستگاه آتش نشانی کرج به صورت شبانه روز مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: از مجموع آمار یاد شده یک ایستگاه مختص بانوان آتش نشان است که در حال حاضر ۱۶ بانو در این ایستگاه مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه وظیفه خطیری در حوزه نجات شهروندان بر دوش آتش نشان است، امیدواریم شاهد روزهای بی حادثه و ایمن در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.