رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت رئیس مجلس به مناسبت درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور

 به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی لاریجانی در پیام تسلیت خود آورده است: درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور، دکتر سید محمد علوی مقدم موجب تاسف شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام خود افزوده است: دکتر سید محمد علوی مقدم نویسنده،پژوهشگرو استاد مسلم زبان و ادبیات فارسی بود که در سالهای متمادی به تربیت دانشجویان و تدریس به شیفتگان ادبیات فارسی پرداخت و در زمینه تحقیق و پژوهش در این رشته آثار ماندگار و درخشانی  به ویزه در زمینه اعتلای زبان فارسی در دنیا از خود برجای گذاشت.

 در این پیام آمده است: این استاد ادبیات فارسی به عنوان چهره فرهیخته در این رشته در زمینه علوم اسلامی نیز تلاشهای فراوانی داشت که بیانگر اشتیاق و علاقه به کسب دانش و فرهنگ است.

دکتر لاریجانی در پیام خود با تسلیت در گذشت این شخصیت نام آور به جامعه فرهنگی ، ادبی و دانشگاهی کشور، مردم شریف سبزوار و خانواده محترم  وی،برای آن مرحوم از خداوند علو درجات و برای بازماندگان صبر و جزای خیر از درگاه خداوند مسئلت کرده است . 

زنده‌یاد علوی مقدم، نویسنده، مترجم، قرآن پژوه، شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1382 به عنوان چهره ماندگار رشته زبان و ادبیات فارسی کشور معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.