رئیس شورای شهر تهران گفت: هر ساله در بودجه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین منابعی در نظر می‌گیریم که با توجه به مسائل ارزی و ریالی که امسال صورت گرفته این بودجه کافی نیست.

محسن هاشمی : بودجه امسال شهرداری برای مراسم اربعین کافی نیست

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در جلسه امروز پس از تذکرات اعضای شورای شهر تهران و نطق زهرا صدر اعظم نوری دستورات جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه بررسی لایحه شهردار تهران درخصوص تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی گفت: در جلسه امروز همچنین اصلاحیه مصوبه تعیین وظایف شورای عالی فنی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت که البته اعضا نظرات و پیشنهادهای خود را نیز در این زمینه مطرح کردند و در نهایت این لایحه نیز به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه تعیین ساختار و حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق موضوع بعدی در دستور جلسه امروز بود که این موضوع نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. ضمن اینکه در جلسه امروز دو نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی‌حساب در واحدهای تابعه شهرداری تهران مشخص شدند.

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز و با توجه به بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران تعرفه وانت‌بارها و آژانس‌ها در طرح ترافیک به تخفیف 70 درصدی رسید.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای برگزاری با شکوه‌ مراسم اربعین گفت: در این خصوص هر ساله ستادی در وزارت کشور در بحث اربعین تشکیل می‌شود و شهرداری نیز در این ستاد عضویت دارد و در واقع یکی از وظایف این ستاد به عهده شهرداری است که از جمله می‌توان به ارائه خدمات حوزه شهری، رفت و روب اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هر ساله در بودجه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین منابعی در نظر می‌گیریم که با توجه به مسائل ارزی و ریالی که امسال صورت گرفته این بودجه کافی نیست که این موضوع در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار گرفته است و ما در تلاشیم که منابع برگزاری مراسم اربعین را در صورت امکان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در ستاد اربعین که در وزارت کشور تشکیل می‌شود 16 خدمت و وظیفه مشخص و معین شده است، گفت: یکی از این وظایف همان‌طور که گفته شد ارائه خدمات به زائران در بحث خدمات شهری است که این موضوع به عهده شهرداری است که امیدواریم امسال نیز طبق سنوات گذشته در این حوزه پرتلاش ظاهر شود.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران امسال با توجه به حواشی پیش‌آمده  در شهر کربلا خدمترسانی می‌کند یا خیر گفت: بنده از حواشی پیش آمده در عراق مطلع نیستم البته اخباری را شنیده‌ام اما باید تاکید کنم که مراسم اربعین یک حرکت سیاسی و عبادی است و شهرداری عنایت ویژه‌ای به این موضوع داشته و دارد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مصوبات شورای شهر تهران در دوره جدید در دیوان عدالت اداری مورد بحث و ابطال قرار گرفته است گفت: در این خصوص تعدادی از مصوبات را داشته‌ایم که البته از اعضای شورای شهر تهران آقایان امینی و الویری در این زمینه اطلاعات بیشتری را داشته و موضوعات را پیگیری کرده‌اند.

وی همچنین درخصوص استفاده شهرداری تهران از اوراق مشارکت گفت: در این زمینه قرار شد شهرداری تهران به مبلغ 1300 میلیارد تومان از اوراق مشارکت استفاده کند اما با توجه به بدهی شهرداری به بانک‌ها متاسفانه بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و از پرداخت این اوراق مشارکت پرهیز می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی بهرمانی گفت: از 2000 میلیارد تومان اوراق مشارکت تا به امروز 700 تومان در اختیار شهرداری قرار گرفته که البته 1300 میلیارد تومان در بانک‌های سپه و صادرات در حال پیگیری است که امیدواریم به سرانجام برسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.