جانشین کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان رضوی(شهید دیالمه) درباره حضور کارکنان این مرکز درمانی در این طرح، می‌گوید: «برای کانون شهید دیالمه، منطقه روستای منزل‌آباد مشخص شده تا مباحث بهداشت، درمان، آموزش و پیشگیری در موارد سلامتی در آن منطقه طی سه سال و نیم تا ۴ سال اجرا شود.

اعزام جهادی برای شفای بیماران منطقه منزل‌آباد

به گزارش قدس آنلاین، هر گاه صحبت از کمک به هم‌وطن می‌شود، هر کسی با هر هنر و فعالیتی که دارد، خود را وارد این ورطه می‌کند و در این راه می‌کوشد. این نوع ‌دوستی از فرهنگ دیگرخواهی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نشأت می‌گیرد؛ کسانی‌که هر کدام به‌ نوبه خود در حرفه‌ای تخصص داشتند و شهادت تخصصی‌ترین کارشان بود. امثال شهید آوینی که در حرفه کارگردانی و هنر به تصویر کشیدن وقایع، زبده بوده و شهید چمران که او را چهره متخصص علوم پایه می‌دانند و نیز شهید مدافع حرم دکتر محمدحسن قاسمی که تکنسین بیهوشی و مسئول بیمارستان‌های میدانی در چند منطقه از سوریه بود که پس از حدود ۳ سال حضور در میدان‌های نبرد در راه دفاع از حریم اسلام به دوستان شهیدش پیوست. این وارستگان با شهادت خود، این درس را به جوانان ایران داده‌اند که حتی علم هم زکات دارد و پرداخت آن واجب است.
اما تعداد شهدای جامعه پزشکی نیز کم نبوده و قطعا شهادت‌طلبی و خداترسی و البته نوع‌دوستی بوده که پزشکان را در آن دوران سخت و جان‌فرسا به بیمارستان‌های شهرهای جنگ‌زده و بیمارستان‌های صحرایی می‌کشانده و اکنون همین ویژگی‌های خداگونه راه را برای هم‌کیشان و هم‌حرفه‌های آن‌ها هموار کرده تا زکات علم خود را با جهاد در راه شفابخشی به مناطق محروم به‌کار بگیرند.
محمدعلی رهنمون یکی از آن‌هاست؛ شهیدی که پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از پذیرش مسئولیت‌های شهری سر باز زد و خود را وقف خدمت به جنگ و مجروحان و مردم کشورش کرد و ساماندهی تجهیزات بیمارستانی و پزشکان متخصص برای کمک‌رسانی به جبهه‌ها از دغدغه‌های او شد تا اینکه سرانجام در همین حضور پرثمرش در عملیات خیبر، زمان برای حیات دنیوی او متوقف شد.
اکنون طرح شهید رهنمون «اعتلای بسیج» برای بررسی مشکلات بهداشتی درمانی و همچنین آسیب های اجتماعی مناطق محروم در سراسر کشور کلید خورده و بسیجیان کانون بسیج بیمارستان رضوی(شهید دیالمه) که در عرصه خدمت‌یاری به محرومان، امام مهربانی‌ها را اسوه خود قرار داده‌اند، در این طرح حضور بهم رسانیده‌اند.
محمد جوانمرد، جانشین کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان رضوی(شهید دیالمه) درباره حضور کارکنان این مرکز درمانی در این طرح، می‌گوید: «برای کانون شهید دیالمه، منطقه روستای منزل‌آباد مشخص شده تا مباحث بهداشت، درمان، آموزش و پیشگیری در موارد سلامتی در آن منطقه طی سه سال و نیم تا ۴ سال اجرا شود. در هر ماه، یک تا دو نوبت اعزام خواهیم داشت و نخستین اعزام در دهه نخست محرم‌الحرام جاری صورت گرفته است. در هر اعزام، ۷ نفر حضور خواهند داشت.»
در هر فعالیت جهادی که صورت می‌گیرد، استمرار و تلاش برای انجام فعالیتی ماندگار و جاودان مهم‌ترین رکن است. جوانمرد در این‌باره می‌افزاید: «درباره منزل‌آباد هدف ما تسکین موقت نیست و سعی بر هدف‌مند بودن فعالیت‌هاست و در اعزام اولیه، هدف غربالگری فشار خون و دیابت بود. در مواجهه با برخی مشکلات که نیاز به ارجاع به مراکز درمانی داشته باشد و زندگی آینده فرد تحت تأثیر آن درمان قرار بگیرد، با هماهنگی بیمارستان به بهترین شکل صورت خواهد گرفت.»
او ادامه می‌دهد: «از اهداف اصلی این طرح، پیشگیری و آموزش است. کانون شهید دیالمه با همکاری واحد ارتقاء سلامت در این زمینه می‌کوشد تا سطح آگاهی افراد منطقه منزل‌آباد را افزایش دهد. دانش‌آموزان که آموزش‌پذیرترند در اولویت این فعالیت‌های آموزشی قرار دارند. تاکنون این کانون علاوه بر برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پایش قند و فشار خون و نیز خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی مانند پاکستانی‌ها، آموزش بهداشت و پیشگیری را در مدارس محروم در کارنامه خود داشته است.»
برپایی بیمارستان سیار رضوی با تجهیزات بی‌نظیری مانند رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و تصویربرداری‌های ویژه، آزمایشگاه، دندانپزشکی، اورژانس و تخت‌های بستری و اتاق عمل در مسیر پیاده‌روی زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی از فعالیت‌های دیگر شاخص بسیجیان بیمارستان رضوی در سال گذشته بوده است که امسال نیز به همین قوت برگزار خواهد شد.
منبع:آستان
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.