دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از ساخت فیلم شهیدان «غلامعلی منزل‌ساز کرمانی» و «محمد کبیری» از شهدای امر به معروف این استان خبر داد. ساخت فیلم شهدای امر به معروف در خراسان رضوی

ساخت فیلم ویژه شهدای امر به معروف در خراسان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین،  عبدالله ارجاعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر براساس اصل هشتم قانون اساسی در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید و پس از تأیید شورای نگهبان به عنوان قانون جاری کشور لازم به اجرا است.
وی تصریح کرد: در این قانون که می‌توان در نگاه کلی احکام آن را به دو دسته حقوقی و قضایی و دسته سیاسی و مدیریتی تقسیم کرد، در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت در خصوص احیاء و اجرای این فریضه الهی ستادهای استانی در ۲۷ شهرستان و مدیریتی در ۷۹ دستگاه دولتی و وابسته به دولت تشکیل شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی با تشکیل ۹۳ درصدی شوراها و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان استان شاخص شناخته شده است، افزود: همچنین در ۳۷ رده نظامی و هشت دستگاه زیر مجموعه قوه قضائیه شوراهایی در این خصوص ایجاد شد.
ارجاعی اظهار کرد: برای اجرای تعیین الگوهای رفتاری در حوزه‌های مختلف، جشنواره مفلحون طراحی شده که برای ۱۵ قشر بین هزار نفر در سطح استان و بر اساس شاخص های دقیق و مدون این الگوها شناسایی و معرفی شدند.
وی، سرفصل سوم شامل حمایت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی را از دیگر محورهای این ستاد برشمرد و عنوان کرد: در بخش علمی و آموزشی تولید پنج جلد کتاب با محتوای امر به معروف و نهی از منکر، شناسایی هزار معروف واجب و منکر حرام، برگزاری همایش علمی و تحقیقی، پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف، راه اندازی مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر که تاکنون ۱۲ هزار نفر در این مرکز آموزش دیده اند انجام شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از برگزاری اولین دوره درس خارج امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خراسان ویژه طلاب سطوح عالی خبر داد.
وی درخصوص محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، اظهار کرد: در این راستا ساخت دو فیلم در خصوص شهدای امر به معروف استان شهیدان منزل ساز کرمانی و کبیری به مدت ۴۰ و ۱۸ دقیقه صورت گرفته ضمن اینکه ساخت کلیپ‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، پرده‌خوانی، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و کتابخوانی از دیگر اقدامات در این محور است.
ارجاعی‌ فعال شدن ۲۳ شعبه قضایی در راستای حمایت از آمران به معروف در استان را از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت های مردمی و حمایت از تشکل‌های مردمی نیز از سوی ستاد انجام شده که در این خصوص نیز ۲۱ تشکل مردمی ثبت شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: نظارت بر دستگاه‌ها و ارسال گزارشات ارتکاب منکربه مراجع مربوطه، طراحی سامانه ناظر ۱۹ در این راستا انجام شده که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۳ مورد مکتوب تذکر داده شده است.
وی ابراز کرد: در راستای شناسایی و زمینه سازی حضور همه جانبه مردم اجرای طرح طلایه‌داران معروف را داریم که تاکنون ۴۲۰۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ میزبانی با توجه به موقعیت شهر مشهد، فرهنگ ترافیک، عفاف و حجاب و عدم مصرف دخانیات در اماکن عمومی را از دیگر سرفصل‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

منبع:ایکنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.