البرز- جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از موفق ترین اقدامات نیروی انتظامی مبارزه با معضل جهانی مواد مخدر است، گفت:باید در راه دفاع از امنیت ایران و تمامی ملت‌ها، تلاش کرده تا به صلح مطلق دست پیدا کنیم.

دفاع از امنیت کشورها برای رسیدن به صلح مطلق است/ضرورت تقویت سیاست های مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کشور ظهر امروز(یکشنبه) درنشست تعاملی با وابستگاه نظامی وافسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی مستقر در تهران که در چهارباغ استان البرز برگزار شد اظهار کرد: بی شک ایجاد امنیت  امروز به عنوان اصلی‌ترین موضوع در جامعه بین‌الملل برای ما مطرح است.

وی با اشاره به اینکه پویایی و فعالیت جوامع بشری در گرو وجود حس امنیت و آرامش است،   افزود:  آنچه که امروز ما را گردهم جمع کرده است تأمین روابط عمیق دوستی، توسعه ظرفیت‌های موجود درامنیت شهروندان در قبال فعالیت های مجرمین در مرزهای جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور است.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در ادامه گفت: وجود نیروهای نظامی و انتظامی در شهرها می‌تواند حس قانون‌گرایی را در سطح کشور تحقق بخشد چرا که مأموران انتظامی با حس مشترک کنار هم ایستاده و سعی به انجام ارائه خدمات به مردم را هستند.

وی افزود: بدیهی است حضور شما به عنوان نیروهای نظامی و انتظامی پیام آوران امنیت و ارامش برای توسعه همکاری دو جانبه خواهد بود.

فتحی‌زاده با بیان اینکه یکی از موفق ترین اقدامات نیروی انتظامی مبارزه با معضل جهانی مواد مخدر است، گفت: قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیت یکی از عللی است که مبارزه با مواد مخدر در کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با یادآوری نزدیک شدن هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت:  امسال نیز با شعار پلیس مقتدر امین مردم این هفته را ارج می‌نماییم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کشور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در قالب تشکل پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس مرزبانی، پلیس امنیت عمومی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس بین‌الملل به توفیقات بسیاری رسیده است.

فتحی زاده با اشاره به اینکه طی بازدید امروز، تنها بخشی از کشفیات مواد مخدر کشور را مشاهده کردید، گفت: وجود چنین مرکزی با پرورش سگ های مواد یاب  دلالت برعزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه بی‌امان و هدفمند با این پدید شوم بین‌المللی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره در رابطه با عزم جدی در مبارزه مواد مخدر تأکید داشته است، افزود: بایستی سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر را تقویت کنیم وتجهیزات ونیروهای لازم جهت مبارزه با شبکه‌ها بین‌المللی شناسایی و متلاشی کردن آن‌ها جدی باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی درخصوص حوزه  سایبری است، گفت: سعی شده تا با بکارگیری جوانان شایسته در فضای سایبری بیشتر تلاش کنیم و تاکنون نیز گام‌های بلندی در این رابطه برداشته‌ایم.

فتحی‌زاده اظهار کرد: جرم و جنایت  فقط در مرزها محصور نمی‌شود بلکه تأثیراتی درکل جامعه بشریت خواهد داشت از این رو تمام دولت‌ها باید تلاش کنند با فراهم ساختن شرایط لازم به مبارزه همه جانبه علیه مجرمین بپردازیم.

این مسئول درارتباط با تعامل کشورهای جهان، گفت: تلاش کرده‌ایم با برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های بین‌المللی، و دعوت از مقامات نظامی کشورهای مختلف و سازمان ملل متحد دراین راستا حرکت کنیم.

فتحی زاده در پایان گفت:درخواست ما این است با ارائه نقطه نظرات تخصصی خود همکاری خود و کشور را با نیروی انتظامی ایران بیش‌از پیش اعلام کنید و به کاهش جرم در جوامع مختلف کمک کنیم و با برگزاری نشست‌های چند جانبه مسیر همکاری با سایر کشور ها گام بلندتر و موثرتری برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.