روز یکشنبه ۳۰ سپتامبر ۱۸ امین سالروز به گلوله بسته شدن شهید محمد دره کودک فلسطینی در دومین روز از انتفاضه الاقصی است که باعث شد وی به نماد عامل الهام بخش در زمینه انتفاضه فلسطین تبدیل شود و تصویر انسانی وی هرگز از ذهن جهانیان پاک نخواهد شد.

۱۸ سال از کشتار بی‌رحمانه شهید "محمد دره" گذشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با وجود گذشت ۱۸ ال از شهادت محمد دره، این کودک شهید فلسطینی همچنان نماد جنایت های رژیم اشغالگر قدس است که از هیچ اقدامی برای کشتار بی رحمانه کودکان فلسطینی طی سالیان گذشته؛ چه در باریکه غزه؛ چه کرانه باختری و قدس و چه اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین و حتی در جریان تظاهرات های حق بازگشت فروگذار نکرده است.

آنچه باعث می شود این جنایت بیش از پیش فجیع باشد، این بود که پدر مجروح این کودک شاهد این ماجرا بود و لحظات شهادت پسرش در مقابل دید جهانیان را به چشم خود مشاهده کرد.

در این حادثه، محمد ۱۲ ساله که کنار پدرش در خیابان صلاح الدین در نوار غزه در حال حرکت بود، بدون هیچ گناهی هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و در حالی که پدر این کودک سعی داشت با پنهان شدن پشت یک مانع بتنی از فرزندش حمایت کند، گلوله دست راست وی را شکاف و سپس به پای چپ محمد اصابت کرد و در ادامه نیز چندین گلوله دیگر به پشت وی اصابت کرد تا بر روی زمین افتاده و در مقابل دوربین های رسانه ها جان دهد و نماد جنایتکاری رژیم صهیونیستی شود.

گفتنی است که انتفاضه دوم فلسطین در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ و به دنبال ورود آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به همراه شمار زیادی از نظامیان ارتش و عناصر پلیس صهیونیستی شعله ور شد و محمد دره نماد این انتفاضه به شمار می رود. در جریان این انتفاضه ۴۴۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۴۸ هزار و ۳۲۰ نفر مجروح شدند. در مقابل، در این انتفاضه ۱۰۶۹ صهیونیست هم به هلاکت رسیده و ۴۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.