استاندار خراسان رضوی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی نباید فقط به صنعت و کشاورزی اکتفا کنیم، در گردشگری هم باید کیفیت خدمات خود را بالا ببریم و به استانداردهای جهانی برسانیم.

بالابردن کیفیت در ارائه خدمات گردشگری،حمایت از کالای ایرانی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی  با اشاره به این که بحث جهان گردی یا گردشگری در استان ما با نام علی بن موسی الرضا (ع) گره خورده است گفت: تمام کسانی که در عرصه گردشگری مشهدالرضا خدمت می‌کنند به نوعی خادم امام مهربانی‌ها هستند و علاوه بر اجر مادی از اجر معنوی هم برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به این که استان خراسان رضوی در شرایط امروز کشور حتی با وجود فشارهای اقتصادی زمینه خوبی در جذب گردشگر خارجی دارد افزود:سال گذشته ۳۱ میلیون نفر وارد استان شده اند، اما امسال در ۵ ماهه اول سال بالغ بر ۱۶ و نیم میلیون نفر وارد استان شدندکه خدارا از این بابت شاکریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که باید از این ظرفیت‌ها استفاده‌های زیادی کرد افزود: از صنعت گردشگری نباید تنها در زمینه اقتصادی بهره برداری کرد، زیرا گردشگری خود به تنهایی فرصت بزرگی است و یک حرکت ضد تحریمی به حساب می‌آید.

رشیدیان با اشاره به این که خراسان رضوی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری سلامت و جاذبه‌های طبیعی هم دارد افزود: گردشگری الکترونیک تحول جدیدی است و ما باید بتوانیم از این طریق ظرفیت‌های بالقوه تاریخی و سلامت و فرهنگی را به جوامع هدف معرفی کنیم.

وی با بیان این این که در این یکساله ظرفیت‌های بوم گردیمان ۲ برابر شده، اما جدا از این‌ها با ظرفیت الکترونیک می‌شود آن‌ها را معرفی کرد ادامه داد:ما برای حمایت از کالای ایرانی نباید فقط به صنعت و کشاورزی اکتفا کنیم، در گردشگری هم باید کیفیت خدمات خود را بالا ببریم و به استانداردهای جهانی برسانیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که باید بهره بری را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش داد گفت:ما در جذب بازار جدید کند هستیم برای مثال برای علویان ترکیه زادگاه حاج بکتاش غدیر را در استان داریم که بیش از ۶ میلیون نفر از علویان ترکیه مشتاق زیارت ایشان هستند یا مثلا در میامی امامزاده یحی بن زید را داریم بنابراین برای جذب گردشگر باید این ظرفیت‌ها به گردشگران معرفی شوند.

رشیدیان با بیان این که همیشه و هر موقع ما در هر حوزه‌ای در حال پیشرفت هستیم شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد افزود: یکی از این شیطنت‌ها بحث افزایش گردشگران خارجی است که چند وقت پیش حرف‌هایی زده می‌شد تا بین زائر و مجاور یک اختلافی ایجاد کند، ما بارها از زبان مسئولین مختلف اعلام کردیم که بسیاری از این مسایل صحت ندارد، اما باید توجه کرد که ما هم ازظرفیت‌ها و زمینه‌هایی که دشمنان برای تخریب چهره مشهد استفاده می‌کنند جلو گیری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.