یزد- رضا باقری فهرجی گفت: ۱۳ منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی شده است که مساحتی افزون بر یک میلیون و ۲۱۲ هزار هکتار را شامل می شود.

۱۳ منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا باقری فهرجی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان یزد شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی یزد نیازمند نهادسازی مردمی است  و نگرش مردم باید به سمت درآمدها و اشتغال های غیرمبتنی بر آب و خاک سوق داده شود.

رضا باقری فهرجی گفت: وقتی همه نگرش مردم، به استفاده از دو عرصه خاک و آب باشد مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی به وجود می آورد و لازم است این تغییر به صورت ویژه اجرایی شود.

وی افزود: ایجاد نگرش مناسب در تمام مردم نسبت به منابع طبیعی یکی از سه بعدی است که در دستور کار قرار گرفته و در عرصه دیگر به صورت تخصصی و با استفاده از تیم های تخصصی و کارشناسی فعالیت داریم.

باقری با اشاره به بخشی از پروژه‌های اجرا شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان در حوزه آبخیزداری و حفاظت از منابع طبیعی گفت: مسائلی که الان پیگیری می کنیم در سه بعد شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه الان نسبت به چندین سال قبل نوع بارش ها متفاوت شده و از برف به بارانهای فصلی تبدیل شده افزود: بحث اجرای پروژه های منابع طبیعی در شرایط فعلی بارش ها بسیار مهم است و حتما باید به آن توجه لازم صورت پذیرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان یزد گفت توجه به حق آبه های پایین و مدیریت روان آبهای سطحی را یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه در پروژه های آبخیزداری باید مورد توجه قرار گیرد و سعی شده این پروژه ها به گونه ای تعریف شود که نیاز مردم برطرف شود و در این زمینه رسانه ها و آگاهی دادن آنها در این زمینه مهم است.

باقری اظهار داشت: ۱۳ منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی شده است که مساحتی افزون بر یک میلیون و ۲۱۲ هزار هکتار را شامل می شود این کانون ها تقریبا در تمام شهرستانهای استان پراکنده اند.

وی افزود: ۹۸ درصد از مساحت به وسعت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را عرصه های منابع طبیعی به خود اختصاص داده است که ۳۸ درصد عرصه ها به میزان بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار اراضی بیابانی را شامل می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.