کارشناس مسئول بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها حدود 14 درصد از ساکنان مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به میزان کافی میوه مصرف می کنند.

تنها 14 درصد خراسانیها به میزان کافی میوه مصرف می کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا اباصلتی  میزان مصرف مناسب میوه برای هر فرد را دو واحد در روز شامل دو میوه متوسط اعلام و بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابیهای انجام شده در قالب برنامه های پایش ملی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طیف زیادی از افراد جامعه به میزان مناسب میوه و سبزی مصرف نمی کنند.

وی ادامه داد: این نقصان در حالی است که مصرف میوه و سبزی نقش مهمی در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی، اضافه و وزن و چاقی دارد.

کارشناس مسئول بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین 54 درصد خراسانیها را دچار اضافه وزن و چاقی اعلام و بیان کرد: هم اینک دو درصد کودکان زیر پنج سال در این استان اضافه وزن دارند. در گذشته چهار درصد کودکان در همین گروه سنی دچار کاهش وزن و لاغری بوده اند.

وی گفت: همچنین مصرف نمک در بین افراد جامعه بالا است. نمک یک ریسک فاکتور در بروز فشار خون بالا و بیماریهای قلبی و عروقی محسوب می شود. بر اساس بررسیهای انجام شده 56 درصد ساکنان خراسان رضوی سر سفره غذا از نمکدان استفاده می کنند.

اباصلتی افزود: در سطح تمامی پایگاههای جامع سلامت ارزیابی تغذیه انجام می شود لذا همه افراد می توانند با مراجعه به این پایگاهها بطور رایگان مشاوره تغذیه دریافت کرده و غربالگری شوند.

پنج میلیون نفر از جمعیت شش و نیم میلیونی خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سکنی دارند. بقیه جمعیت زیر پوشش خدمات دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت جام و تربت حیدریه قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.