رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: قیمت سکه و طلا در بازار روند کاهشی به خود گرفته است و ادامه این کاهش بستگی به بسته حمایتی دولت در تنظیم بازار دارد.

پیش بینی کاهش قیمت سکه و طلا دربازارمشهد/ نرخ ارز بستگی به دولت و برنامه اروپا دارد

باقر معبودی نژاد در گفتگو با قدس آنلاین گفت: هفته گذشته به دلایلی همچون فضای سخنرانی ها در سازمان ملل تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش پیدا کرد که باعث شد قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار تا ۵۷۰تومان نیز افزایش پیدا کند. اما این روند از ابتدای این هفته متوقف و روند نزولی قیمت ها شروع شده است که تداوم و ادامه آن بستگی به برنامه ها و بسته های حمایتی دولت دارد و اینکه آیا به اندازه کافی ارز در اختیار صرافی ها قرار خواهد یا خیر.

وی با بیان اینکه  بازار در شرایط فعلی بسیار نامطمئن می باشد، افزود: اگر دولت بسته های حمایتی مناسبی ارائه کند و برنامه اروپا در حمایت از ایران نیز اگر به واقعیت بپیوندد قیمت ها اصلاح و واقعی خواهد شد.

بنانژاد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰واحد صنفی این اتحادیه جوازهای خود را باطل و به مشاغل دیگر روی آورده اند همچنین طی دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کارگاه‌های طلاسازی و ۲۰ درصد از واحدهای صنفی به دلیل رکود بازار و مالیات‌های سنگین، تعطیل شده اند زیرا هم مردم و هم کسبه طلا فروش از وضعیت فعلی ناراحت و دلسرد هستند زیرا نه مردم می توانند با این وضعیت ریسک کنند و طلا بخرند و در مقابل فروشندگان نیز از صبح تا شب هیچ فروشی را انجام نمی دهند، زیرا قیمت طلا به صورت مستقیم بر اساس تغییرات نرخ ارز مشخص می شود  ونامطمئن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.