جمعیت بسیاری از مردم از صبح امروز در بازار ارز تجمع کرده و قصد فروش دلارهایشان را دارند، همین امر باعث کاهش قیمت دلار به کانال ۱۳ هزار تومان شد.

کاهش قیمت دلار در تهران به کانال ۱۳ هزار تومان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  مشاهدات میدانی از بازار ارز نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از مردم از زن و مرد تا پیرزن و پیرمرد پیش از آغاز رسمی فعالیت بازار روانه خیابان فردوسی شده تا قبل از ارزانتر شدن دلار، ارزهای خود را بفروشند.

سیر نزولی قیمت ارز از صبح دیروز آغاز شد و ادامه آن موجب شد تا ساعات پایانی شب گذشته در تمام شهرهای ایران مردمی که دلار را در خانه‌هایشان دپو کرده بودند بفروش این ارز اقدام کنند.

هرچند خریدار ارز در هیچ بازاری پیدا نمی شود و دلالها با نازل ترین قیمتها می خواهند ارز مردم را بخرند.

بیشتر بخوانید

فیلم| تلگرام چطور دلار را گران کرده بود؟

جلسه همتی با اقتصاددانان/ ورود بیشتر بانک مرکزی به بازار ارز و ادامه ریزش

فشار فروش در بازار بار دیگر موجب شد که با افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت دلار و سایر ارزها و البته انواع سکه بشکند و سیر نزولی را پیش بگیرد.

ادامه این وضعیت موجب شد تا افرادی که پیش از این برای دلار 19 هزار تومانی در صف خرید می‌ایستادند این بار برای فروش همان ارزها صف فروش تشکیل دهند و بسیار پایین‌تر از قیمت‌هایی که خریده بودند دلارهایشان را بفروشند.

بازاری‌هایی که در خیابان فردوسی و سایر مراکز خرید و فروش ارز در کشور حضور دارند اذعان کردند که از دیروز تا همین لحظه به جمعیت فروشنده‌های دلار اضافه می‌شود؛ استارت ارزانی دلار بعد از آن زده شد که سران سه قوه به رئیس کل بانک مرکزی اجازه دخالت در بازار ارز را دادند. البته در اصل همین اجازه اما و اگرهای فراوانی وجود دارد چرا که اگر بانک مرکزی واقعا مستقل بود نیازی به این اجازه‌ها نداشت و خیلی قبل‌تر از این باید بازار را مدیریت می‌کرد.

بازاری‌ها اما می‌گویند خبرهای دیگری که از بانک مرکزی برای فروش ارز خدماتی به مردم و همچنین حکم اعدام سلطان سکه بیرون آمد از دیگر دلایل تشدید ریزش قیمت‌ها در بازار است.

گزارش‌های میدانی از بازار ارز را در ساعت‌های آتی دنبال کنید.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.