البرز- طرح جمع آوری عروسک به نیت حضرت رقیه (س) و اهدای آن به کودکان بهزیستی در شهرستان فردیس در حال اجرا است.

اجرای طرح جمع آوری عروسک به نیت حضرت رقیه(س) در فردیس

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس، شایان خسروی هنرمند تئاتر البرزی در ارتباط با اجرای این طرح اظهار کرد: طرح بزرگ رقیه و عروسک جهت جمع آوری عروسک به نیت حضرت رقیه (س) و اهدای عروسک به کودکان بهزیستی در فردیس در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این طرح با اجرای نمایش مذهبی مسافر یتیم در بهزیستی واز زمانی که متوجه شدیم کودکان بهزیستی در روی درخت آرزوهای خود چه درخواست های کوچکی دارند آغاز شد.

این هنرمند البرزی با بیان اینکه در حرم حضرت رقیه (س) نیز تعدادی از مردم برای برآورده شدن حاجت خود عروسک نذر می کنند تاکید کرد: ما هم‌ برای اینکه دل رقیه های زمانه ی خودمان را شاد کنیم و آنها را تنها نگذاریم این طرح را در فردیس اجرایی کردیم.

خسروی بیان کرد:این طرح با هدف یتیم نوازی اجرا می شود و خوشبختانه با استقبال بی نظیری همراه شده به نحوی که تاکنون غریب به صدها عروسک درهیئت علی اصغر فردیس جمع آوری شده است.

وی افزود: این عروسک ها تا سوم امام حسین (ع) جمع آوری، شسته و دسته بندی شدند و در ۵ صفر در برنامه ای برای عموم ‌و با حضور عزیزان مان در بهزیستی تحویل داده می شود وتاکنون بالغ بر حدود ۶۰۰ دست عروسک قابل اهدا به دست ما رسیده است.

این هنرمند البرزی تاکید کرد: متاسفانه نمایش های مذهبی فقط یک سری از وقایع را به صورت تکراری اجرا می کنند در صورتی  که با زبان گویای هنر و نمایش؛ با اجرای تلفیقی نمایش، فرم، موسیقی زنده، افکت گذاری های سه بعدی، روایت شعر، تعزیه خوانی و روایت و ضبط استودیویی می شود راه امام حسین (ع) در زمان حال را نشان داد.

خسروی با اشاره به اینکه دلیل اصلی قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود عنوان کرد: هنرمندان باید از زبان هنر برای انتقال پیام قیام سید الشهدا گام بردارند و بتوانند از ایستادگی، دلاوری و مقاومت امام حسین و یارانشان به مردم انتقال دهند.

وی در پایان  تصریح کرد: آن چه از داستان زندگی حضرت رقیه(س) فهمیده می‌شود این است که این فرزند خردسال اما سترگ امام حسین(ع)، الگوی کامل تربیت فرزند در فرهنگ دینی ماست و کتاب کوچک، اما پرمحتوای زندگانی شریف او، در بر دارنده ی برترین نگارینه‌های اخلاقی و چشم نوازترین تصویرهای تربیت سالم و اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.