۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 622624

پایان دوران بزن دررویی

سید هادی سید افقهی 

پیام دیگر حمله سپاه نوعی هشدار به حامیان تروریست‌ها بود؛ به این معنی که حساب کار دست آمریکا به عنوان فرمانده و دیگر کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات به عنوان حامیان مالی تروریست‌ها بیاید که اگر بخواهند روزی دوباره اقدامی مشابه علیه کشورمان انجام دهند از عملیات انتقامی ما در امان نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی قدس‌آنلاین، سپاه پاسداران اعلام کرد در واکنش به حمله تروریستی اهواز و شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنانمان، در عملیاتی موشکی و پهپادی مقر تروریست‌ها در منطقه البوکمال و در شرق سوریه را در فاصله 570 کیلومتری هدف قرار داده و تعدادی از عناصر تروریست را به هلاکت رسانده است.

با توجه به هشدارهای مقامات کشورمان در مورد اینکه تهدید امنیت جمهوری اسلامی ایران خط قرمز محسوب می‌شود، این عملیات حاوی پیام هایی مهم برای تروریست‌های و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن است. اولین پیام آن است که دشمنان بفهمند دوران بزن دررویی به پایان رسیده است. در این راستا هرچه عملیات صورت گرفته محکم، قاطع و ویرانگرتر باشد اگر دشمنان از درک و فهمی برخوردار باشند، مسلماً وادار خواهند شد در اقدامات تخریبی خود علیه کشورمان صرف نظر کنند. پیام دوم در منطقه‌ای است که عملیات سپاه در آن صورت گرفته و هدف موشکباران قرار گرفته است. این محدوده که در شرق سوریه واقع شده، تحت کنترل آمریکا و تروریست‌های همپیمان واشنگتن است. به همین دلیل این عملیات برای ایالات متحده حاوی پیامی روشن است؛ به این معنی که اگر شما بخواهید دست به ماجراجویی بر علیه امنیت کشورمان بزنید، ما مقابله به مثل خواهیم کرد.

مسئله سوم این است که این حمله نشان داد وقتی سپاه تهدید می‌کند، مسلماً تهدید خود را عملیاتی خواهد کرد و این می‌تواند بر محاسبات و اقدامات بعدی دشمن تأثیرگذار باشد. پیام دیگر این عملیات این بود که به دشمنان نشان داد که سپاه از فناوری بسیار بالای موشکی برخوردار است؛ به طوری که موشک‌های نقطه زن شلیک شده، به طور کامل به محل مدنظر برخورد کرده و اهداف مورد نظر به طور کامل متلاشی شده و هیچ کدام از موشک‌ها به خطا نرفته است.

پیام دیگر حمله سپاه نوعی هشدار به حامیان تروریست‌ها بود؛ به این معنی که حساب کار دست آمریکا به عنوان فرمانده و دیگر کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات به عنوان حامیان مالی تروریست‌ها بیاید که اگر بخواهند روزی دوباره اقدامی مشابه علیه کشورمان انجام دهند از عملیات انتقامی ما در امان نخواهند بود.

از سوی دیگر، با توجه به تهدید دوباره سرلشکر رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران در مورد اینکه حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها، تلنگر بود؛ گوشمالی اصلی در راه است، باید اذعان کرد که سپاه از توان بالاتری در زمینه تعقیب تروریست‌ها و حامیان آن‌ها برخوردار است. البته در صورتی که سپاه تصمیم بگیرد عملیات بزرگ‌تری علیه تروریست‌ها انجام دهد.

اگرچه ممکن است این حمله با واکنش‌هایی از سوی حامیان منطقه‌ای و بین المللی تروریست‌ها مواجه شود؛ اما نکته مهم آن است که با این عملیات ما بر عزم جدی برای مقابله با تهدیدکنندگان امنیت ملی خود تأکید کرده‌ایم.

استفاده از هفت فروند پهپاد تهاجمی سپاه برای بمباران مقر تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها نیز نشان دهنده تحول بزرگی است که باید دشمنان روی آن حساب باز کرده و برای آن فکری کنند و آن فناوری تعقیب و آسیب رساندن جدی به دشمن است که ایران از آن برخوردار است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.