نخستین ایستگاه همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی به مدت سه روز در صحن قدس حرم مطهر رضوی برپا شد

حمایت نوجوانان کشورهای اسلامی از کودکان و نوجوانان فلسطینی

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس‌آنلاین، نهم مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» ثبت شده است. در چنین روزی در سال ۲۰۰۰ میلادی «محمد الدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی درحالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان صهیونیست در امان باشد، هدف تیراندازی آن‌ها قرار گرفت و شهید شد و پس از این جریان تصویر شهادت «محمد الدوره» بارها از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا، به دنبال داشت.
همزمان با این روز با هماهنگی آستان قدس رضوی، بسیج دانش آموزی خراسان رضوی و دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین خراسان رضوی بیش از 500 نفر از نوجوانان زائر و مجاور از ایران اسلامی، عراق و لبنان به نمایندگی از نوجوانان کشورهای اسلامی در صحن قدس حرم رضوی اجتماع کردند تا حمایت‎های خود از کودکان و نوجوانان فلسطینی را به عرصه نمایش بگذارند. 
در این برنامه مداحان و ذاکران به شعرخوانی حماسی پرداخته و در ادامه علی کمیلی، عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت واحده، احمد صقر، نماینده حزب الله لبنان و حمید نورص، نماینده فعالان جوانان فلسطینی در اجتماع نوجوانان در سخنانی از کودکان و نوجوانان فلسطینی حمایت کردند و آن‌ها را به مقاومت دعوت کردند. علی کمیلی در این اجتماع با اشاره به اینکه مسئله اسرائیل، مسئله همه آزادی خواهان جهان است، عنوان کرد: امروز همه جوانان و نوجوانان انقلابی ایران باید سر خود را با عزت و اقتدار بالا بگیرند، چون اکنون ما در منطقه توانسته‌ایم در برابر زورگویی‌های مستکبران غربی بایستیم و عقب نشینی نکنیم.
وی اظهار کرد: دشمن برای اشغال فلسطین بیش از 50 سال فکر و هزینه کرد؛ بنابراین ما نیز برای بیداری جهانیان برای مبارزه با استکبار باید برنامه ریزی صحیح و اندیشه عمیق داشته باشیم تا بتوانیم به اهدافمان دست یابیم و در برابر ظلم استکبار جهانی بایستیم.

 امام خمینی(ره) پرچمدار مبارزه با اسرائیل
عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، گفت: پیش از انقلاب اسلامی، کشور ایران و شخص محمدرضا پهلوی تنها حامی اسرائیل در منطقه بود و به دنبال او برخی کشورهای عربی نیز به حمایت از اقدامات او پرداختند، اما امام خمینی(ره) با بازگشت به ایران، با قدرت و صلابت، پرچم مبارزه با اسرائیل را بلند کردند.
وی در ادامه ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دعوت آن‌ها به مقاومت، تصریح کرد: برای نابودی اسرائیل تلاش و فعالیت انقلابی با چاشنی مقاومت نیاز است.

 پایان عمر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی
در ادامه این اجتماع احمد صقر از نماینده بسیج حزب الله لبنان در سخنانی گفت: به برادران و خواهران جوان و نوجوان خود در فلسطین بخصوص غزه مقاوم می‌گوییم که آزادی شما و سرزمینتان نزدیک است و چیزی به پایان عمر رژیم کودک کُش صهیونیستی باقی نمانده است، پس مقاوم بمانید و مبارزه کنید.
وی اذعان کرد: ما سربازان سید حسن نصرالله از حزب الله لبنان گوش به فرمان امام خامنه‌ای، آماده هر گونه کمک و همراهی با جوانان و نوجوانان فلسطینی برای باز پسگیری سرزمین‌هایشان و آزادی قبله اول مسلمانان از بند رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و هرگونه تجاوزگری رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش را سخت و محکم پاسخ خواهیم داد و بزودی به کمک برادران و خواهرانمان در سرزمین‌های اسلامی بویژه ایران اسلامی، آزادی قدس و فلسطین را رقم خواهیم زد.
 محکومیت برخورد غیر انسانی رژیم غاصب اسرائیل ریحانه صادق نیا به نمایندگی از نوجوانان ایران اسلامی و مشهد الرضا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر گفت: در جهان امروز بزرگ‌ترین جرم و جنایت کودکان و نوجوانان فلسطینی زاده شدن در سرزمین مادریشان است. برخورد غیر انسانی رژیم غاصب اسرائیل با کودکان و نوجوانان فلسطینی نه تنها دل تک تک مسلمانان که قلب هر انسانی را به درد و رنج وا می‌دارد. رژیم استکبار با شکنجه و آزار و اذیت این کودکان معصوم و قشر جوان را که آینده سازان و سرمایه‌های این سرزمین مقدس هستند، هدف دشمنی و کین خود قرار داده است.

 نوجوانان ایران اسلامی؛ حامی نوجوانان فلسطینی
وی در ادامه تصریح کرد: نوجوانان انقلاب اسلامی ایران، در سال‌های متمادی همبستگی خود را با نوجوانان فلسطینی اعلام کرده‌اند و تا آخرین قطره خون حامی و پشتیبان آن‌ها خواهند بود. امروز ما نوجوانان انقلابی و بسیجی مشهد الرضا اعلام می‌کنیم با عنایت به قدرت الهی ما همان نسلی هستیم که رژیم صهیونیستی را از روزگار محو خواهیم کرد. همچنین همزمان با برگزاری این اجتماع گسترده، نخستین ایستگاه همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی به مدت سه روز در صحن قدس حرم مطهر رضوی برپا شد و عموم علاقه‌مندان بویژه کودکان و نوجوانان می‌توانند در این مدت از ساعت 18 الی 21 از غرفه‌های نقاشی، پوستر، عکس و کلیپ، رفع شبهات با موضوع فلسطین، سرود و تئاتر مفهومی دیدن کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.