قزوین_ جانشین انتظامی استان قزوین گفت: اجرای 50 برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی پیش بینی شده است.

پیش بینی ۵۰ برنامه شاخص در قزوین/جرائم استان رو به کاهش است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ مهدی حاجیان ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان قزوین اظهار داشت: امنیت یکی از نعمات بی دلیل الهی است و خداوند امنیت را به مردم عطا کرده و امنیت بستر تمام پیشرفت های فرهنگی و اقتصادی است.

وی افزود: امنیت ارزشمندتر از نان و آب است و تمام جوامع مختلف در سراسر جهان برای ایجاد نشاط جامعه ساختارهایی را دارند که راس اجرایی آن در تمام کشورها، پلیس است؛ جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام اسلامی دارای پلیسی هوشمند و دانش محور بوده و وظیفه پلیس حفظ آبرو و ناموس و آبروی جامعه است و اهمیت آن در دین اسلام نیز قید شده است.

جانشین انتظامی استان قزوین بیان کرد: در مهرماه هر سال هفته نیروی انتظامی در تقویم کشور درنظرگرفته شده که سعی داریم در این هفته ضمن تشریح خدمات انتظامی، گزارشی از عملکرد و جلوه هایی از اقتدار، هوشمندی و جامع محور بودن پلیس را معرفی کنیم و زحمات جهادی و فداکاری های شهداء را قدردانی کنیم که براساس برنامه تصویب شده شعار هفته پلیس با عنوان «پلیس مقتدر و امین» عنوان شده است.

حاجیان مطرح کرد: پلیس به عنوان مجری قانون باید اقتدار اجرای قوانین و مقررات را درنظر داشته باشد و طبقه عام جامعه از این قدرت مشروع حمایت کنند و پلیس جمهوری را در تراز جمهوری قرار دهند که مقام معظم رهبری تعبیرهایی را از نیروی انتظامی داشتند و عنوان کرده اند: « نیروی انتظامی باید قوی باشد».

وی تصریح کرد: امروز مفهوم امنیت دچار تحول و تغییر شده و امنیت را باید تولید کنیم و آن را یک فرآیند اجتماعی بدانیم؛ امروز امنیت را به تعبیر دیگر باید تفسیر کرد و امنیت مفهوم دیگری از جمله مؤلفه های نرم افزاری دارد و قدرت سیاسی نرم افزارها و فضای مجازی ما را بر آن داشته که پلیس دانش محور باشد و امروز پلیس جمهوری اسلامی با داشتن پلیس فتا توانسته بر فضای مجازی نیز غالب آید.

جانشین انتظامی استان قزوین یادآور شد: جمهوری اسلامی امروز دارای پلیسی مقتدر بوده و امانتداری صفتی است که رعایت آن در جامعه انتظار می رود چراکه پلیس امین جان مردم است.

حاجیان با اشاره به عوامل تأثیرگذار در اقتدار یادآورشد: از جمله این عوامل بصیرت است و مقام ولایت نیز در فرازهای دیگر به کارکنان نیروی انتظامی عنوان میکند که حداکثر توجه را داشته باشید.

وی با اشاره به راهبرد هفته نیروی انتظامی گفت: روزشماری را در این حوزه داریم که در روز جمعه ۱۳مهرماه با عنوان «پلیس، جامعه ایمانی ارزش های اسلامی رأفت و مهربانی»  عنوان شده و برنامه های مختلفی درنظرگرفته شده است که از جمله این برنامه ها میتوان به برگزاری «همایش پیاده روی کارکنان، حضور در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهی انتظامی در آن، برپایی چادرهای انتظامی در مصلاهای نمازجمعه، عیادت و سرکشی از بیماران در بیمارستانها، تبلیغات میدانی برای جذب جوانان در نیروی انتظامی، غبارروبی مسجد و دیدار با خانواده شهداء و ایثارگران اشاره کرد.

جانشین انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در روز دوم ۱۳مهرماه برنامه صبحگاه مشترک و تقدیر از برترین شوراهای معتمد و افزایش ساعت کار و خدمات درنظرگرفته شده است، مطرح کرد: به طور کلی
۵۰ برنامه شاخص و ۳۰۰ زیربرنامه در قزوین و ۶ شهرستان برای هفته نیروی انتظامی پیش بینی شده است.

حاجیان مطرح کرد: در سومین روز از هفته نیروی انتظامی، اجرای برنامه های زورخانهای و برگزاری تئاتر درمانی با محوریت کاهش آسیبهای اجتماعی و در چهارمین روز آن و در ۱۴مهرماه نیز ملاقات فرمانده انتظامی، نشست هم اندیشی با ائمه جمعه و جماعات و نشست فرمانده انتظامی، بازدید از مراکز دانش آموزی استان و ارائه مشاوره های حقوقی و قضائی و توزیع لوح فشرده با عنوان آسیب شناسی اجتماعی و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و انتشار جملات آموزشی در نظرگرفته شده است.

وی یادآور شد: در  روز پنجم با عنوان «پلیس، خدمت گزاری پاسخگویی و امانتداری» برنامه بازدید دانش آموزان از مرکز ۱۱۰، افتتاح طرحهای مهندسی در مرکز عقیدتی سیاسی و نشست با اصناف، برگزاری کارگاه بهداشت ودرمان ویژه کارکنان و اجرای برنامه های ورزشی در مدارس پیش بینی شده است.

جانشین انتظامی استان قزوین، برگزاری نشست مشترک با فرماندهان علمی، برگزاری نشست با رهبران محله در کانون پرورشی فکری کودکان و حضور فرماندهان و روسا در مساجد و محلهها، پخش فیلم و مستند در فضای سایبری و تجلیل از فعالان انتظامی و اجرای طرح ویزیت رایگان را از جمله برنامه های هفته نیروی انتظامی دانست.

حاجیان گفت: در روز هفتم نیز کوهپیمایی و نشست هم اندیشی با مسوولان قضایی برگزار میشود و دیدار با خانواده ایثارگران، جانبازان و شهداء و غبارروبی مزارشهدا نیز از جمله سایر برنامهها در این روز است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای جذب و به کارگیری پلیس افتخاری، مشارکت مردم در تحکیم و نظم امنیت اجتماعی بوده که استقبال خوبی از آن شده است و میتواند مشارکت مردم را افزایش دهد که نزدیک به هزار و ۹۱ نفر پلیس افتخاری جذب شده است که از این میزان، ۵۱۰ نفر زن و ۵۹۷ نفرهم  آقا هستند.

جانشین انتظامی استان قزوین مطرح کرد:طرح جذب پلیس افتخاری از چهارسال گذشته اجرایی شده و در استان قزوین روند خوبی داشته است.

حاجیان خاطرنشان کرد: وضعیت جرائم استان رو به کاهش است و در بین استانها وضعیت خوب و نرمالی در بخش جرائم و پیشگیری است.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.