معاون سازمان میراث فرهنگی با تشریح نمایشگاه - موزه آثار باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس از توسعه میدان مشق و موزه ملی خبر داد.

توسعه میدان مشق و موزه ملی/ برگزاری نمایشگاهی در ایران برای معرفی تاریخ و هنر اروپا

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، محمد حسن طالبیان درباره افتتاح نمایشگاه - موزه آثار باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس اظهار داشت: این نمایشگاه پیشنهاد موزه درنتس هلند بود که یکسال قبل مطرح شده بود، و تصمیم بر این بود که این نمایشگاه متفاوت برپا شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: به هر حال همیشه دیپلماسی فرهنگی بر هر دیپلماسی دیگری پیروز می‌شود و مولفه فرهنگ صلح نیز بهترین شاخصه دیپلماسی فرهنگی است.

طالبیان تصریح کرد: پیشنهاد می شود که همه موزه‌های کشور و همچنین موزه‌های خصوصی و مجموعه داران ایرانی با موزه های جهان همکاری متقابل داشته باشند.

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه نمایشگاه - موزه آثار باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس باعث آشنایی بیشتر ایرانیان با فرهنگ اروپایی می‌شود، عنوان کرد: یکی از مهمترین آثار نمایشگاه - موزه آثار باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس دارای قدمتی بالغ بر 50 هزار سال است.

طالبیان همچنین خاطرنشان کرد: متعاقبا با استقبال موزه‌های جهان برای برپایی نمایشگاههای موزه ای؛ مسلماً در فرآیند پیش رو شاهد توسعه میدان مشق و موزه ملی خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.