دولت آلمان اعلام کرد که تا یک سال دیگر به بخشی از ماموریت خود در قالب ائتلاف آمریکا علیه داعش پایان خواهد داد.

آلمان به بخشی از ماموریت خود در ائتلاف آمریکا علیه داعش پایان می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، آلمان  به ماموریت نظامی در عراق ادامه می‌دهد اما در عین حال بخشی از ماموریت خود را نیز در قالب ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش خاتمه خواهد داد. 

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دولت آلمان روز سه‌شنبه تصمیم گرفت که برنامه غیر تهاجمی خود در قالب ماموریت نظامی در عراق را به مدت یک سال تمدید کند و  قصد دارد ماموریت سوخت‌رسانی در هوا به هواپیماها را در قالب بخشی از ماموریت به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را تا آخر اکتبر سال 2019  پایان دهد. دولت آلمان هیچ  توضیح بیشتری برای این اقدام اعلام نکرده است.

«اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان ماه گذشته در جریان سفر به اردن گفته بود که استقرار طولانی مدت نیروها در منطقه را رد نمی‌کند. پارلمان آلمان با تمدید ماموریت نظامی این کشور در عراق موافقت کرده بود تا نیروهای این کشور در آموزش کردهای پیشمرگه و نیروهای ویژه ارتش عراق مشارکت داشته باشند.

در مطلبی که دولت آلمان به همین منظور منتشر کرده آمده است: «به منظور تضمین موفقیت نظامی در زمینه مقابله با داعش و برای جلوگیری از قدرت‌گیری و رشد مجدد آنها، به کار گیری ابزار نظامی همچنان ضروری است.در عراق و سوریه موفقیت بزرگی در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش ثبت شده است.» هم اکنون 800 نظامی در اردن حضور دارند و این تعداد تغییری نخواهد داشت.

داعش تاکتیک‌های خود را پس از اینکه کنترل بر بخش بزرگی از سرزمین تحت کنترلش از دست داده، تغییر داده است و تلاش می‌کند تا با اقدامات زیرزمینی شبکه داعش و زیر ساخت‌ها را بار دیگر بازسازی کند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.