یک روزنامه لبنانی اعلام کرد حماس به مصری‌ها گفته در مقابل تحریم‌های جدید تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه دست‌بسته نخواهد نشست.

طرح حماس برای مقابله با تحریم‌های احتمالی تشکیلات خودگردان علیه غزه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، تشکیلات خودگردان که از حدود یک سال پیش تحریم‌های سختی علیه غزه اجرا کرده، ماههاست حماس را تهدید به تحریم‌های جدید علیه این منطقه می‌کند و حماس اعلام کرده این‌بار به تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

روزنامه «الاخبار» در همین راستا به نقل از منبعی وابسته به حماس نوشت این جنبش طرحی برای پاسخ به تحریم‌های تشکیلات خودگردان آماده کرده و این طرح شامل دو زمینه «میدانی و سیاسی» است.

این منبع افزود حماس به اطلاع مصری‌ها رسانده که هیچ تحریم جدیدی علیه نوار غزه را نخواهد پذیرفت بلگه گام‌هایی را در پیش خواهد گرفت که رابطه با تشکیلات را به کلی از بین می‌برد.

الاخبار در ادامه نوشت بخشی از اقدامات حماس بویژه در بُعد اقتصادی با هماهنگی مصری‌ها خواهد بود. از جمله اینکه کارمندان تشکیلات خودگردان که در گذرگاه «کرم ابوسالم» (تنها گذرگاه تجاری با اسرائیل که مواجب آن نصیب تل‌آویو و تشکیلات می‌شود) مشغول هستند، برکنار خواهند شد اما کارمندان حماس در این گذرگاه مستقر نمی‌شوند و این به معنای توقف کامل کار گذرگاه مذکور است.

در مقابل حماس قصد دارد کانال ورود کالاها را به گذرگاه رفح که کارکنان تشکیلات از آنجا اخراج شده‌اند، منتقل کند و این یعنی توقف درآمدهای مالیاتی رام‌الله در این دو گذرگاه که مقدار آن به 50 تا 70 میلیون دلار در ماه می‌رسد.

یک منبع وابسته به تشکیلات خودگردان به روزنامه الاخبار گفت محمود عباس رئیس این نهاد در فکر اجرا کردن تحریم‌های بیشتر علیه غزه است که شامل بازنشسته کردن تمام کارمندان در وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش است. این به معنای بحرانی بزرگ در دو زمینه مذکور است زیرا 90 درصد از پزشکان متخصص و 60 درصد از کادرهای آموزشی، حقوق خود را از تشکیلات خودگردان دریافت می‌کنند.

این منبع ادامه داد تشکیلات خودگردان همچنین قصد دارد حقوق کارمندانش در نوار غزه را تا حدود 40 درصد  کاهش دهد – در حال حاضر حقوق آنها بین 50 تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است- و صدور گذرنامه برای تمام اعضای وابسته به حماس را متوقف کند.

در ادامه این گزارش آمده است مصری‌ها، رام‌الله را از اتخاذ تحریم‌های جدید علیه نوار غزه برحذر داشته‌اند و اعلان کرده‌اند این تحریم‌ها، نوار غزه را به سمت درگیری نظامی با رژیم صهیونیستی سوق خواهد داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.