البرز - رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: درحال حاضر با کمبود ۲۶۰ نیروی انسانی مواجه هستیم به طوری که بعضی از ایستگاههای آتش نشانی نیروهای آنها به شکل دو منظوره وظیفه حریق و نجات را برعهده دارند.

کمبود ۲۶۰ نیروی انسانی درسازمان آتش نشانی / کرج ۹ ایستگاه آتش نشانی کم دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شانزدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج عصر چهارشنبه برگزار شد.

در این جلسه گزارش وضعیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شامل وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

محمد یساولی رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی کرج درخصوص عملکرد سازمان و تعداد نیروهای آتش نشانی گفت: به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک نفر آتش نشان و به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است.

وی افزود: در شرایط موجود و جمعیت کلانشهر کرج ۴۴۶ نیروی عملیاتی مشغول به خدمت هستند این در حالی است که برابر با استانداردهای ظرفیتی تعداد نیرو بایستی ۷۰۳ نفر باشد.

یساولی با اشاره به اینکه  بنا بر چارت سازمانی بایستی ۳۵ ایستگاه در سطح شهر مستقر باشد، گفت: در حال حاضر ۲۶ ایستگاه در سطح شهر مستقر است که ۹ ایستگاه کسری داریم.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی خاطرنشان کرد: ساختمان و تجهیزات ۳ ایستگاه آتش نشانی در بیلقان، حسن آباد و مهرشهر آماده است ولی به واسطه عدم وجود نیرو ایستگاه بدون فعالیت مانده است.

وی درخصوص وضعیت خودروهای آتش نشانی  گفت: خودروهای آتش نشانی طول عمر مصرفی آنها ۱۰ سال است که برخی از خودروها طول عمر آنها از ۱۰ سال هم گذشته و بایستی مجدد این ناوگان بازسازی شود و یا خودرو های جدید وارد سیستم شوند.

یساولی به بخش تجهیزات آتش نشانی اشاره کرد و گفت: ۹۶ دستگاه تجهیزات فعال هستند این درحالی است که ۱۰۳ دستگاه تجهیزات بنا بر استاندارد و چارت سازمانی باید موجود باشد و ۷ دستگاه از وضع موجود کمتر است.

وی با اعلام اینکه دو ایستگاه آتش نشانی ساختمانش آماده تحویل است، گفت: ایستگاه شهید صدوقی و ایستگاه دیگر که دربلوار کامیونداران واقع است تامین اعتبار شده و تا آخر امسال این دو ایستگاه تحویل سازمان می شود.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص شرایط جذب نیرو در سازمان گفت: برای جذب نیرو شرایط خاصی داریم که پس از اعلام فراخوان عمومی کسانی که شرایط لازم با توان جسمی و فیزیکی بالا دارند با اخذ زمون آزمون جذب می شوند.

وی در پاسخ به سوال رئیس شورا مبنی بر مدت زمان ارائه خدمات استاندارد و سرعت عمل نیروهای آتش نشانی در زمان وقوع حادثه گفت: سازمان آتش نشانی تنها سازمانی است که همه کارها و عملیات هایش ضبط و ثبت می شود.

یساولی اضافه کرد:در ۴۶ درصد از عملیات ها زمان رسیدن نیروها به محل حادثه ۳ دقیقه است درحالی که زمان واقعی باید درحدود ۵ دقیقه باشد.

وی با اشاره به اینکه عملیات هایی که بالای زمان تعیین شده باشد دقیق بررسی می شود، افزود: حتی وضعیت ترافیک شهری نیز در نظر گرفته می شود.

یساولی به عملکرد سازمان در ۴ ماه سال جاری اشاره کرد وگفت: در این مدت به هزار و ۳۶۰ مورد حریق و دو هزار و ۶۰ مورد امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر نیرو کافی و تجهیزات داشته باشیم کمبودی نخواهیم داشت، گفت: به واسطه کمبود نیرو ۵ تا ۶ نیروها درگیر عملیات های نجات وحریق می شوند.

یساولی در ادامه گفت: انجام ورزش یکی از الزامات نیروهای آتش نشانی است و آتش نشانان  کرج در المپیاد کشوری مقام اول را کسب کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه چکاپ پزشکی از لحاظ جسمی و روانی در اولویت است، گفت: برخی اتفاقات ناگوار و دیدن اجساد قربانیان حوادث، نیروهای آتش نشانی را ازلحاظ روحی تحت تاثیرقرار می دهد که در این ارتباط  روانپزشک در اختیار این نیروها قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.