همدان - رییس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی گفت: گردشگری در اسلام حق است و باید قوانین فقهی در این زمینه تدوین شود.

گردشگری مذهبی حق است/ قوانین فقهی گردشگری دینی تدوین شود

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ؛ دکتر حاجی رییس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اظهار کرد: گردشگری مذهبی از ادبیات علمی خوبی برخوردار نیست و وظیفهدار یم که به لحاظ علمی غنی کنیم.و اگر از ماهیت علمی برخوردار باشد غنی خواهد بود.

رییس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با ارائه تعریفی از گردشگری گفت: ارکان تشکیل دهنده گردشگری کوچ و مهاجرت است و می تواند درون وطنی و برون وطنی باشد .

وی ادامه داد: گردشگری را از یک منظر حقیقی و منظر دیگر مجازی قرار دهیم و خیلی خوب است که به سمت گردشگری مجازی برویم که با کمک شبکه های اجتماعی موثر است.

حاجی بیان کرد: گردشگری مذهبی می تواند بازدید از مکان مذهبی، سرکت در مراسم مذهبی و یا حضور در کناریک فرد مذهبی باشد که امروز به عنوان صنعت پ بازده و دارای آثار بسباری است که در همه کشورها به آن توجه می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی میتواند موضوع احکام خمسه باشد، تاکید کرد: حج برای افرادی که دارای تمکن مالی هستند واجب بوده و برخی مستحب و بعضی نیز مباح هستند البته گردشگری حرام هم وجود دارد.

رییس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی بیان کرد: در فقه اسلامی قواعدی داریم که مسلمانان را تحدید می کند که برای مثال نباید اقدامی شود که غیر مسلمانتن از مسلمانان متنفر شوند.

وی ادامه داد: رفتار و سلوک ما باید به گونه ای باشد که باعث جذب به اسلام شود.

حاجی با اشاره به قاعده نفی سبیل اضافه کرد: می توان به فقه نو یعنی فقه گردشگری دست یافت.

وی بیان کرد: گردشگری برای انسان حق است و باید به آن توجه شود و انسان حق به دینداری دارد که در این صورت گردشگری نیز حق می شود.

وی ادامه داد: دولت ها وظیفه دارند از آثار تاریخی حفاظت کنند و تخریب آثار تاریخی سوریه توسط داعش از بین بردن حقوق انسانی است.

رییس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی تاکید کرد: باید امنیت گردشگران در تمام ابعاد رعایت شود و مجموعه قوانین که با همبستگی کشورهای مسلمان تدوین شود.

وی افزود: امروز به جای قوانین حقوقی باید دنبال قواعد اخلاقی باشیم که در توسعه گردشگری مذهبی موثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.