محرم امسال در غیاب سریال تلویزیونی، برنامه‌های جدیدی مثل «مغناطیس»، «با حسین حرف بزن» و «نشان ارادت» مخاطب‌پسند روی آنتن رفتند.

«مغناطیس»، «با حسین حرف بزن» و «نشان ارادت» جزو پربیننده‌ترین‌ برنامه‌ها/هنوز جای سریال محرمی خالی است...!

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، امسال محرم دوباره «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و چند سریال بازپخش دیگر به آنتن تلویزیون آمدند و دوباره تلویزیون نتوانست سریالی متناسب با ایام، مهیای پخش کند ولی برنامه‌های جدیدی همچون «مغناطیس»، «با حسین حرف بزن» و «نشان ارادت» با شکل و شمایل جدیدی روی آنتن رفتند شاید بتوانند جای خالی سریال را برای مخاطبین پر کنند. البته که نتوانستند چون سریال حسّ کنکاش مخاطب را برمی‌انگیزد و برنامه گاهی به گاهی مخاطب را به خود نزدیک می‌کند. اما با این تفاسیر مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای جلوی فیلمسازان و برخی از مدیران دغدغه‌مند صداوسیما را گرفته تا بتوانند کار جدید مناسبتی راهی آنتن کنند.

امسال صداوسیما سعی کرد تا در غیاب سریال و حوزه نمایشی، برنامه‌هایی با محوریت سبک زندگی حسینی و تأکید بر شاخص‌هایی همچون صبر، مقاومت، باور دینی بالا و امیدبخشی، پخش کند. البته مخاطبین برنامه‌های متنوع از شبکه‌های متنوع دیدند اما باز هم انتظار داریم برنامه‌های گفتگومحوری درباره شبهات عزاداری، تاریخ اسلام و اتفاقات مختلف عاشورای حسینی بیشتر مطرح شوند. هرچند «مغناطیس» شبکه یک ماجراهای زیبایی از شیعه شدن با محبت امام حسین(ع) را مطرح کرد و «نشان ارادت» با حضور سلبریتی‌ها نکات آموزنده‌ای را به سمع و نظر مخاطب رساند اما امیدواریم در سال آینده شورای معارف سیما با مطالعه بیشتری وارد میدان برنامه‌سازی و برنامه‌ریزی بشود. حتماً نسل جدید ما بیش از هرچیزی به معرفت حسینی و باور حسینی نیازمند است که در کنار شور و محبت حسینی بایستی به شعور حسینی هم دست یابد.

نتایج نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداسیما در تهران و 31 استان کشور نشان می‌دهد 48 درصد بیننده مداحی‌ها و نوحه‌سرایی‌ها، 33.7 درصد بیننده سخنرانی‌های مذهبی و 36.8 درصد بیننده مراسم عزاداری دسته جمعی بوده‌اند. نتایج این پژوهش علمی نشان داد شبکه‌های ملی سه، یک و دو به ترتیب در صدر انتخاب مخاطبان ویژه برنامه‌های دهه اول محرم صداوسیما بودند. برنامه‌های «در آستان خورشید»، «سیاه پوش» (شبکه سه)؛ «هفتاد و سومین نفر» و «مغناطیس» (شبکه یک)؛ «کوی محبت»، «نشان ارادت» (شبکه دو)؛ مستندهای ویژه محرم شبکه مستند؛ «با حسین حرف بزن» (شبکه نسیم)؛ «هیئت»، مستند «سیاه پوشان» (شبکه پنج)؛ «عطر محرم»، «نغمه عشاق» (شبکه قرآن)؛ «ردپای عشق»، «سایه روشن» (شبکه چهار)؛ «میراث مرثیه» (شبکه افق)؛ «نوجوانان عاشورایی» (شبکه امید) و «باز این چه شورش است» (شبکه آموزش) جز پربیننده ترین سیما در این ایام بود.

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.