جلسه ویژه مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد الحاق ایران به منظور پیوستن به کنوانسیون (FATF) فردا برگزار می‌شود.

نشست ویژه مجلس برای بررسی"FATF"

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلای، محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی الحاق ایران به کنوانسیون (FATF) در مجلس،گفت: طبق آنچه که از سوی هیئت‌رئیسه مجلس به نمایندگان اعلام شده، عصر فردا (یکشنبه، ۱۴ مهر) جلسه ویژه پارلمان برای بررسی (FATF) در صحن بهارستان تشکیل می‌شود.

وی افزود: مجلس فردا از ساعت ۸ صبح جلسه علنی دارد و نمایندگان نیز از ساعت ۱۴ برای بررسی (FATF)، پس از پایان جلسه علنی در صحن پارلمان تشکیل جلسه می‌دهند. قرار است در این جلسه کارشناسانی از سه قوه برای برای تبیین مزایا و معایت پیوستن ایران به کنوانسیون (FATF) در مجلس حضور یابند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در این جلسه، نمایندگان موافق و مخالف نیز درباره وضعیت پیوستن ایران به (FATF) نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

FATF چیست؟

The Financial Action Task Force یا به‌ صورت مخفف FATF، یک مجموعه سیاست‌گذار پرنفوذ است که نکاتی در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند؛ این موارد اگرچه توصیه نامیده می‌شوند، اما در عمل رعایت آنها برای تمامی کشورها الزامی است.

هدف این نهاد ــ که در حال حاضر حدود ۱۹۸ کشور به‌صورت مستقیم و یا از طریق گروه‌های منطقه‌ای در آن عضویت دارند و یا توصیه‌های این نهاد را به‌اجرا در آورده‌اند ــ تدوین استانداردها و ارتقای شیوه اجرای مؤثر اقدامات قانونی، مقرراتی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و دیگر تهدیداتی است که قابلیت اعتماد به نظام مالی بین‌المللی را تهدید می‌کند؛ آنچه مشخص است، این است که تا اینجا، ایرادی به شرح وظایف این کارگروه اقدام مالی وجود ندارد و به‌ نظر می‌رسد این گروه برای مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تأمین مالی تروریسم تشکیل شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.