حسین نحوی نژاد از افتتاح و بهره برداری از بزرگترین مرکز توانبخشی و ۷۲۰ واحد مسکونی به زلزله زدگان کرمانشاه در سرپل ذهاب خبر داد و گفت: تا ۶ ماه سال آینده نیز ۱۵۰۰ واحد مسکونی در این منطقه احداث و باسازی خواهد شد.

بزرگترین مرکز توانبخشی در سرپل ذهاب افتتاح شد/بهره برداری از ۷۲۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در پی وقوع زلزله کرمانشاه در سال گذشته گفت: در آن مقطع سازمان بهزیستی امداد رسانی خود را آغاز کرد و در مرحله اول افراد آسیب دیده جدید را تحت پوشش خود قرار داد.

وی تصریح کرد: ۱۷۰۰ نفر از معلولان پیش از قوع این حادثه در سرپل ذهاب تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند و در پی این حادثه نیز ۲۰ قطع نخاعی و ۱۵۰ معلول جدید تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند که در همین رابطه برای افراد اقدامات فوری برای اسکان‌شان در نظر گرفته شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دوهزار و ۲۰۰ خانواده در سرپل ذهاب در بخش‌های مختلف اعم زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های آسیب دیده و معلولان تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند که واحدهای مسکونی این خانواده ها یا کامل و یا صدرصد تخریب شده بود که از این تعداد ۷۲۰ واحد مسکونی بازسازی و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت و بقیه واحدهای مسکونی نیز تا ۶ ماه سال آینده تحویل خواهد شد.

نحوی نژاد همچنین به بهره برداری از مرکز جامع توانبخشی سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: این مرکز بزرگترین مرکز توانبخشی در آن منطقه است که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: فرایند احداث این مرکز با همکاری یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت صنعت از اواخر فروردین امسال عملیاتی شد. این مرکز در یک مساحت هزار متری بنا شده است و حدود ۳ میلیارد تومان برای این مجموعه توسط شرکت وابسته به وزارت صنعت هزینه شده است ضمن اینکه ۶۰۰ میلیون نیز توسط سازمان بهزیستی برای تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز پرداخت شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی بهزیستی احداث ساختمان جدید اداری سازمان در منطقه سرپل ذهاب است که زمین این بنا از سوی استانداری تامین شده است و به‌زودی فرایند ساخت این بنا نیز آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.