گیلان-فرشاد شریفی با اشاره به طغیان رودخانه پلرود رودسر گفت:‌ سیلاب در رحیم آباد رودسر راه ارتباطی ۹ روستا را قطع کرده است.

‌سیلاب راه ارتباطی ۹ روستا را در رحیم آباد رودسر قطع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بخشداری رحیم آباد ،فرشاد شریفی اظهار داشت:‌ در پی بارش شدید باران که از ظهر دیروز جمعه ۱۳ مهر در بخش‌های وسیعی از شهرستان رودسر و بخش رحیم آباد شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد راه ارتباطی ۹ روستا به‌دلیل طغیان رودخانه پلرود بسته شده است.

بخشدار رحیم آباد عنوان کرد:‌ در بارش بسیار شدید بارانی که از دیروز آغاز شده است جاده ارتباطی ۹ روستای بخش رحیم آباد روسر کاملاً قطع شده است به همین علت اهالی و مردم این مناطق امکان تردد و عزیمت به سمت مرکز شهر رحیم‌آباد روسر را از دست داده‌اند.

رئیس ستاد بحران بخش رحیم‌آباد بیان داشت:‌ جمعیت ۹ روستای گرفتار شده در سیلاب حدود ۳۰۰ نفر تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء مستقر در پروژه سد پلرود با تمام امکانات و ماشین‌آلات موجود خود در حال رفع انسداد مسیرهای ارتباطی روستاها هستند.

شریفی در مورد تعطیلاتی برخی مدارس در بخش رحیم‌آباد نیز ابراز داشت:‌ با توجه به شرایط جوی فعلی و به دلیل ادامه بارش‌های باران و آبگرفتگی معابر و از طرفی امکان طغیان رودخانه پلرود رودسر کلیه مدارس رحیم آباد به دستور مسئولان ذیربط تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه مشکل قطع راه‌های ارتباطی روستاها به زودی حل می‌شود افزود:‌ تمام تلاش و سعی متولیان و دستگاه‌های عمرانی و خدماتی مستقر در مناطق سیل‌زده در این است که تا ظهر و یا نهایتاً تا غروب امروز مسیر ارتباطی ۹ روستای بخش رحیم آباد را بازگشایی کنند.

بخشدار رحیم آباد از رانش زمین در سه روستای رحیم آباد خبر داد و تصریح کرد:‌ در یکی از روستاهای تابعه به علت رانش زمین و احتمال فرو ریختن منزل مسکونی اعضای خانواده آن برای حفظ امنیت بیشتر به محل دیگری اسکان داده شده‌اند اما در دو مورد بعدی فقط شاهد رانش زمین بودیم.

رئیس ستاد بحران بخش رحیم‌آباد با اشاره به اینکه حادثه سیل رحیم‌ آباد تاکنون تلفات جانی نداشته است اظهار داشت:‌ در حال حاضر وضعیت رودخانه پلرود با توجه به میزان حجم آب ورودی به داخل آن بحرانی شده و بارش‌های باران نیز لحظه به لحظه در منطقه در حال تشدید شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.