گردهمایی ۱۰۰۰ نفره مدیران کاروان‌های پیاده سراسر کشوردر مشهد برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ مدیران کاروان‌های زیارتی پیاده سراسر کشور در مشهد

حسین دهقان رئیس تشکل جمعیت زائران پیاده رضوی در حاشیه این همایش طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما گفت: در این گردهمایی، مدیران با نحوه اداره کردن کاروان‌ها و امکانات رفاهی و خدماتی و درمانی ایستگاه‌های صلواتی بین راهی آشنا شدند.

وی جمعیت زائران پیاده در سال گذشته را افزون بر ۱۰۰ هزار نفر دانست و عنوان کرد: در سال جاری پیش بینی می‌شود، این آمار به ۱۱۰ هزار تن افزایش یابد.

وی تعداد واحدهای در نظر گرفته شده برای زائران را ۲۷۰ نقطه اعلام و بیان کرد: اکثر زائران پیاده در مدارس و منازل افراد داوطلب و برخی محیط‌های عمومی اسکان خواهند یافت.

وی تمامی فعالیت‌ها را با کمک و پوشش کامل آستان قدس رضوی بویژه در بخش فرهنگی دانست و از عنایت خاص تولیت آستان قدس رضوی و معاون اماکن این آستان مقدس قدردانی کرد. سخنگوی جمعیت خدمتگزارزائران پیاده امام‌رضا(ع) هم گفت: در این گردهمایی، مدیران کاروان‌ها با نحوه اداره کردن کاروان‌ها و امکانات رفاهی و خدماتی و درمانی ایستگاه‌های صلواتی بین راهی آشنا شدند.

حسین رضائی افزود: چگونگی استفاده از خدمات درمانی و هلال احمر، نحوه تردد در جاده‌ها و همکاری با نیروهای انتظامی و امنیتی از دیگر موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد.

 وی گفت: زمان ورود به مشهد و استقرار در محل‌های اسکان پیش بینی شده و نحوه برگزاری مراسم مذهبی، توجه به مسئولیت اجتماعی مدیر، همکاری با فرمانداری و بخشداری‌ها و همراهی روحانی مقیم همراه کاروان‌ها از موضوعات دیگر این همایش بود که توسط مدیرکل رفاهی معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، معاون سیاسی فرمانداری مشهد و... برای حاضرین تشریح شد.

رضائی افزود: ۱۷درصد از مدیران ثبت نامی در این همایش برای نخستین بارمسئولیت کاروان‌های زیارتی را برعهده دارند که ۱۰ درصد آنان مدیران زن هستند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.