معاون سیاسی امنیتی دادستان مرکز استان از پایان گروگان‌گیری درنیمه شب گذشته در مشهد خبر داد.

پایان گروگان‌گیری مرد شیشه ای در مشهد

به گزارش قدس آنلاین ،حسن حیدری در ه‌تشریح حادثه گروگان‌گیری که بامداد گذشته در مشهد رخ داد، پرداخت و گفت: در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد گذشته، شخصی وارد منزل خواهر خود شده و در آشپزخانه مشغول مصرف شیشه می‌شود.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه شیشه کشیدن این فرد تا حدود ساعت پنج صبح ادامه پیدا کرده است؛ ادامه داد: این موضوع مورد اعتراض خانواده قرار می‌گیرد که در واکنش به‌اعتراض خانواده، این فرد که در حالت توهمی قرار داشته، از شوهر خواهر خود اسلحه می‌خواهد.

وی بیان کرد: با ادامه اعتراض خانواده، این فرد با چاقویی که همراه داشته، دو ضربه به‌شوهر خواهر خود وارد می‌کند که با فریاد شوهر خواهر و ملتهب شدن شرایط، خواهر این فرد معتاد به‌حیاط فرار کرده و از صاحب‌خانه کمک خواسته است.

قاضی حیدری با بیان اینکه صاحب‌خانه با ۱۱۰ تماس می‌گیرد؛ ادامه داد: تقریبا از ساعت ۵ تا ۹:۲۰ دقیقه صبح که گروگان‌گیری پایان می‌‎یابد، پلیس درگیر این ماجرا بوده است.

وی ادامه داد: مرد مصدوم از منزل خارج می‌شود، اما همسر وی که باردار است به‌همراه کودک پنج‌ساله این خانواده، در دست مرد معتاد گرفتار می‌شوند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه مجرم دست‌های خواهر خود را از پشت می‌بندد؛ اضافه کرد: این فرد در همان حالت توهمی، درخواست کلت و فشنگ می‌کند که در همین حال، عوامل آتش‌نشانی، اورژانس و اورژانس اجتماعی در صحنه حضور دارند، با صحبت‌هایی که می‌شود، گروگان‌ها رهایی می‌یابند.

وی با بیان اینکه در این حادثه به‌دلیل اهمیت حفظ جان افراد گروگان، علاوه بر یکی از معاونان دادستان مرکز خراسان رضوی، بازپرس مجتمع ناحیه و یک بازپرس دیگر در صحنه حضور داشتند؛ گفت: به‌دلیل اهمیت موضوع سه مقام قضایی در کنار افسران ارشد و ماهر پلیس آگاهی در این حادثه حضور مستقیم داشتند.

به‌گفته قاضی حیدری، پلیس نوپو برای انجام عملیات رهاسازی گروگان‌ها و بسیاری از امکانات پلیس برای رهایی گروگان‌ها به‌خدمت گرفته شد و همچنین خیابان‌های اطراف محل حادثه یک‌طرفه شد تا هیجانات کاذب مانع عملیات پلیسی نشود.

قاضی حیدری با بیان اینکه مصدوم این حادثه که شوهر خواهر متهم بوده، اکنون در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد بستری است؛ ادامه داد: امیدواریم درمان وی به‌خوبی انجام شود، با سلامت و تندرسی بتواند به‌زندگی عادی خود بازگردد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: تفهیم اتهام متهم امروز انجام می‌شود و برای اقدامات بعدی در اختیار پلیس جنایی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از نیروهای تخصصی پلیس، یگان ویژه، اورژانس اجتماعی و عوامل ۱۱۵ که در کنار دادستانی مشهد جان مادر باردار و کودک پنج ساله وی را حفظ کردند، تشکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.