قزوین_ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین به منظور هماهنگی سفر اربعین، با رئیس حشدالشعبی کربلا دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با رئیس حشدالشعبی کربلا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین، حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین که در راستای هماهنگی سفر زائران قزوین در اربعین به کربلا سفر کرده است با سید ذوالفقار الشریفی رئیس حشدالشعبی کربلا دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار کبودوند با بیان اینکه شوق زیارت کربلا در اربعین در قلب مردم ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند، از پیش‌بینی افزایش زائران ایرانی در این سفر خبر داد.

وی افزود: پذیرایی عاشقانه و همراه با خلوص ملت عراق در سالیان گذشته، از این سفر برای ایرانیان حاضر در عراق خاطره خوشی به جای گذاشته است و مطمئناً امسال نیز شاهد نمایش جلوه‌های زیبایی از عشق و ارادت دو ملت به اباعبدالله الحسین(ع) خواهیم بود. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: افزایش هماهنگی‌ها برای برگزاری بهتر این مراسم بزرگ در عراق می‌تواند بر شکوه مندی این مراسم اضافه کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقداماتی که در مراسم اربعین امسال باید صورت بگیرد، رفع موانع و مشکلات سال‌های گذشته است که امیدواریم با مشارکت و همراهی طرف عراقی شاهد رفع آنها باشیم.

سید ذوالفقار الشریفی رئیس حشدالشعبی کربلا در این دیدار اظهار کرد: ملت ایران و عراق هرگز اجازه نخواهند داد دشمن در میان آنها تفرقه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توطئه دشمن با هدف کمرنگ کردن سفر اربعین است، افزود: عشق به اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت او توطئه دشمن را خنثی ساخته و اجازه نخواهد داد این دو ملت از یکدیگر جدا شوند.

الشریفی با اشاره به مشکلات داخلی دو ملت، عنوان کرد: این شرایط هیچ تاثیری در مراسم اربعین نخواهد گذاشت و مردم عراق با عشق میزبان زائرین حسینی از ایران و سایر کشورها خواهند بود.

وی تاکید کرد: مردم ایران بدانند ملت عراق با تمام اخلاص و وجود میزبان آنها خواهند بود و از همین الان برای این مراسم و پذیرایی از ملت ایران لحظه شماری می‌کنند. رئیس حشدالشعبی کربلا با اشاره به پیوند تاریخی مردم کربلا و قزوین نیز تصریح کرد: از دیرباز تا به امروز پیوند تاریخی و قلبی بین مردم این دو شهر وجود داشته و دارد و باید بر تحکیم و توسعه آن تلاش شود.

وی با اشاره به راهکارهای مطرح شده برای رفع معضلات زائرین قزوینی در مراسم اربعین، بیان کرد: با تمام توان نسبت به تسهیل این سفر برای مردم ایران مخصوصا قزوین تلاش خواهیم کرد.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.