جمعی از فعالان اقتصادی کشور فرانسه از موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی بازدید کردند.

بازدید کارشناسان اقتصادی فرانسه ازباغ الگویی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، گروهی از فعالان اقتصادی کشور فرانسه از موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی بازدید کردند و از نزدیک با بخش‌های مختلف این موسسه آشنا شدند.
این هیئت به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از باغ متراکم سیب و گلخانه موسسه مزرعه نمونه آستان قدس رضوی بازدید کردند و با روش‌های کشت مکانیزه، سیستم آبیاری قطره‌ای، دستگاه‌های تولید نشاء و... آشنا شدند.
علی اورعی زارع سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی در این بازدید به تشریح بخشی از فعالیت‌های این موسسه پرداخت و عنوان کرد: باغ الگویی متراکم در سطح ۵ هکتار در اوایل سال ۱۳۹۳ احداث شده است.
وی مهم‌ترین فعالیت‌های این موسسه را در حوزه‌های تولید انواع بذور اصلاح شده غلات، تولید بذور دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ، تولید محصولات گلخانه‌ای صادراتی، تولید میوه در باغ‌های متراکم و تجهیز اراضی و باغات به سیستم‌های نوین آبیاری عنوان کرد.
اورعی ادامه داد: تولید، بسته‌بندی و فروش بذور دانه‌های روغنی شامل بذور کلزا ارقام اکاپی و زرفام و همچنین بذر گلرنگ، بخشی دیگری از دستاوردهای این موسسه به شمار می‌رود.
سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمامی محصولات مزرعه نمونه، توسط کارکنان موسسه و به دست کارگران ایرانی تولید شده است.
ژوانس فرانسوا مهندس صنایع غذایی از کشور فرانسه نیز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف این مزرعه گفت: در این بازدید با فعالیت‌های متنوع این موسسه آشنا شدیم و تجربیات بسیار مفید و خوبی در زمینه سیستم‌های نوین باغداری و کشاورزی و آبیاری قطره‌ای کسب کردیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم این بازدید موجب برقراری ارتباط بیشتر در راستای گسترش تجربیات کشاورزی دو کشور ایران و فرانسه باشد.
فرانسوا دبخه مهندس کشاورزی و رئیس شرکت صنایع غذایی در کشور فرانسه نیز در حاشیه این بازدید مطرح کرد: محصولات چغندر قند این مزرعه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و وضعیت مناسبی دارد. زمین‌ها عاری از علف‌های هرز هستند و برگ‌ها سالم و کیفیت بسیار عالی است.
وی خاطرنشان کرد: مشخص است که مهندسین و کارکنان این مجموعه به تکنیک‌های صحیح برداشت گندم کاملا مسلط و آشنا هستند. با وجود مشکل کم آبی در کشور ایران، خوشبختانه مشکل علف‌های هرز و آفت‌های محصول دیده نمی‌شود و این مشکل به خوبی کنترل شده است.

منبع:آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.