مرتضی سلیمی از امدادرسانی به سه هزار و ۵۹۷ نفر در ارتباط با وقوع سیل در ۳۷ شهرستان ۶ استان کشور خبر داد.

سیل 6 استان کشور را درگیر کرد/ امدادرسانی جمعیت هلال احمر به بیش از سه هزار نفر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان ناشی از سیل اخیر در 6 استان کشور اظهار کرد: 37 شهرستان کشور در 6 استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، اصفهان و یزد، به خاطر بارش‌های اخیر و وقوع سیل، تحت تاثیر قرار گرفتند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر بیان اینکه طی دو روز گذشته از وقوع سیل، سه هزار و 597 نفر از خدمات امدادی بهره بردند افزود: همچنین در این مدت، 471 نفر از مسیر سیلاب نجات یافتند و 595 باب منزل مسکونی از آب تخلیه شدند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی 130 دستگاه خودرو از سیل اضافه کرد: در حال حاضر در 37 شهرستان کشور، 696 امدادگر برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان فعال هستند و 9 فروند قایق نیز بکار گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از توزیع 496 تخته پتو و سه هزار و 420 قوطی کنسرو بین آسیب‌دیدگان سیل اخیر خبر داد.

سلیمی تعداد فوتی‌های سیل اخیر را 5 نفر اعلام کرد و گفت: هر 5 فوتی مربوط به استان مازندران هستند که دو نفر بر اثر برخورد صاعقه و 3 نفر نیز غرق‌شدن در سیل، جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.