البرز- اعضای شورای شهرکرج در نودو دومین جلسه خود با تاکید براینکه این شورا قصد تقابل با وزارت کشور برای اخذ تاییدیه شهردار منتخب خود را ندارد مقرر کردند تا در کوتاه ترین زمان ممکن موضوع انتخاب شهردار را تعیین تکلیف کنند.

شورا برای انتخاب شهردار به دنبال تقابل با وزارت کشور نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد فریده بزنی بیرانوند یکی از اعضای شورای شهر در نطق پیش از دستور در خصوص اقدامات معاونت خدمات شهری در آغاز فصل بارندگی گفت: با توجه به بارندگی های روزهای گذشته بایستی با تدابیر لازم مانع از بروز مشکلات جدی در رفت و آمد شهروندان در زمان بارندگی ها باشیم.

وی افزود: در مواقع بارندگی و جاری شدن آبهای سطحی و سیلاب در سطح شهر معاونت خدمات شهری امکانات لازم جهت مراقبت های لازم هنگام بارندگی را اتخاذ کند.

عضو شورای شهر در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه سهرابیه، گفت: گاها دیده شده که ساخت و سازهای بی رویه در سطح شهر سیما و منظر شهری را دچار مشکل کرده است و این رویه در منطقه سهرابیه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقر سرانه های خدماتی و بهداشتی در برخی از مناطق دیده می شود، گفت: مدیریت شهری در گذشته کنترلی بر ساخت و سازها در مناطق محروم نداشته است.

در ادامه جلسه رئیس شورای شهر کرج در خصوص تعیین تکلیف انتخاب شهردار، گفت: درجلسه گذشته مکاتبه ای با وزارت کشور در خصوص بررسی گزینه منتخب شهرداری کرج تنظیم و به وزارت کشور ارسال شد ولی تاکنون پاسخی داده نشده است.

وی افزود: روز گذشته با مکاتبه ای که با معاون وزیر داشتیم مقرر شد تا شورای شهر کرج تا جلسه آینده در خصوص گزینه دیگر شهرداری کرج اقدام کند.

زارع با اشاره به اینکه برای انتخاب گزینه نهایی در روزهای گذشته لابی‌گری صورت نگرفته است، گفت: اعضای شورای شهر قصد تقابل با وزارت کشور در موضوع انتخاب شهردار را ندارند چراکه تجربه های تلخ گذشته در خصوص معرفی گزینه های تصدی سمت شهردار کرج به وزارت کشور باید سرمشقی برای انتخاب شهردار جدید شود.

وی با بیان اینکه تا کنون گزینه ای مطرح نشده و منتظر نامه وزارت کشور بوده ایم، گفت: با برگزاری جلسات غیر علنی تا روز چهارشنبه باید به یک جمع بندی برسیم همچنین ضروری است تا قبل از انتخاب گزینه نهایی مشورت های لازم با نهادهای ذیصلاح انجام شود.

خلیلی اردکانی یکی دیگر از اعضای شورا نیز با بیان اینکه در انتخاب سیروس شفقی به‌عنوان گزینه منتخب شهرداری کرج تمام جوانب را در نظر گرفته بودیم، گفت: وزارت کشور نباید در انتخاب شهردار مشکلی ایجاد کند و تا آخرین لحظات بر انتخاب خود اصرار کنیم تا تائید حکم سیروس شفقی را به عنوان شهردار کرج بگیریم.

سارا دشتگرد در خصوص صحبت های همتای خود گفت: اگرمی خواهید طبق روال گذشته شهردار انتخاب شود امروز رای گیری صورت بگیرد چراکه درگذشته نیز گزینه ای را از قبل روی میز گذشته بودید و اصرار بر آن داشتید پس چه لزومی دارد تا چهارشنبه صبر کنید قول می دهیم ما نیز با گزینه انتخابی سایر اعضا موافقت کنیم.

دشتگرد با اشاره به اینکه در گذشته نیز یک گزینه را انتخاب می کردید و هشت نفر رای می دادند و وزارت کشور تائید نمی کرد، گفت: شاید روال انتخاب شهردار در شورا اشتباه است اگر قرار است همانند گذشته پیش رود امروز شهردار را انتخاب کنید.

محمد نبیونی نیز در ادامه گفت: باید مشخص شود آیا اعضای شورا مفاد نامه وزارت کشور درخصوص رد سیروس شفقی را پذیرفته است یا نه، چراکه برخی از اعضای شورا اصرار بر انتخاب گزینه خود دارند.

وی افزود: برای ما باید مشخص شوددر جلسات غیررسمی شورای شهر قرار است روی انتخاب گزینه جدید وارد مذاکره شویم یا هنوز در مورد نامه وزارت کشور و اصرار بر انتخاب سیروس شفقی به‌عنوان شهردار منتخب کرج پافشاری کنیم.

اکبر سلیم نژاد نیز در این خصوص گفت: تا جلسه آینده صبر کنیم تا نامه مذاکره با وزارت کشور ارسال شود چراکه ما بر سر قانونی بودن عدم انتخاب فرماندار کرج به‌عنوان شهردار کرج با وزارت کشور به نتیجه نرسیده‌ایم و بایستی به دنبال پاسخ‌نامه‌ای از وزارت بود.

سلیم نژاد با تاکید بر اینکه در خصوص انتخاب شهردار در روز چهارشنبه تصیم گیری شود، گفت:جهت قبول یا رد نامه وزارت کشور و یا مذاکره برای انتخاب گزینه نهایی برای شهرداری کرج تا جلسه آینده صبر کنیم.

درنهایت با بحث و تبادل نظر نظر در خصوص تعیین تکلیف شهرداری کرج مقرر شد تا طی برگزاری جلسات غیرعلنی در دو روز آینده روز چهارشنبه تصمیم نهایی در انتخاب شهرداری کرج اتخاذ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.