رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال احیا و بازسازی ۴۰۰ رشته قنات در دستور کار قرار گرفته بود که برای این امر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

۴۰۰ رشته قنات در خراسان رضوی بازسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مزروعی اظهار داشت: بازسازی قنوات یکی از راه‌های بسیار مهم در سازگاری با کم آبی بوده و به همین علت در گذشته مردم به ساخت آنها مبادرت داشته‌اند و در همین راستا پروژه‌های مربوط به این حوزه در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در نیمه نخست امسال احیا و بازسازی ۴۰۰ رشته قنات در دستور کار قرار گرفته بود که برای این امر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از این میزان اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی در استان، خاطرنشان کرد: پیاده کردن سیستم‌های نوین آبیاری یکی از موضوعات بسیار مهم برای ارتقا بهره‌وری آب باشد و در همین راستا در نیمه نخست امسال بر روی ۵۶۰۰ هکتار از اراضی خراسان رضوی سیستم‌های نوین آبیاری پیاده‌سازی شده است.  

مزروعی انتقال آب با لوله را از دیگر راهکارهای پیشگیری از هدر رفت آب دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان تابستان ۲۰۰۰ کیومتر خط لوله انتقال آب در استان خراسان رضوی اجرا شده و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی یکی از موضوعات بسیار مهم برای ایجاد توسعه پایدار است، تأکید کرد: به همین منظور تلاش بر حمایت مالی از کشاورزان بوده و به همین علت برای اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی ۱۴۸۴ پروژه از طرف استان خراسان رضوی معرفی شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.