مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نقش دانش‌آموزان از زمان تشکیل طرح همیاران در کاهش جرائم بسیار مؤثر بوده و باعث شده شاهد کاهش ۱۷.۹ درصدی تخلفات ترافیکی باشیم.

همیاران پلیس باعث کاهش ۱۷.۹ درصدی تخلفات ترافیکی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در «همایش همیاران پلیس، فرهنگ یاران ترافیک و تجلیل از نمونه های ترافیکی» در فرهنگسرای ترافیک، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم، تامین امنیت کشور توسط نیروی انتظامی است که امری عرفی و ضروری بشمار می رود.

وی افزود: در همه کشورهای توسعه یافته چند شاخصه برای پیشرفت آن کشور وجود دارد. یکی ازآن ها  مشارکت مردم در اجرای فعالیت و برنامه هاست؛ هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد، نشان دهنده رشد و توسعه بیشتر آن کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: برای ایجاد فرهنگ ترافیکی قابل قبول در بین مردم و افزایش ایمنی لازم است مشارکت مردم افزایش یابد؛ در واقع هرچه مردم در اجرای قوانین همکاری بیشتری داشته باشند، توسعه یافتگی و رشد جامعه نمود بیشتری خواهد داشت. در حقیقت شاخص دیگر توسعه یافتگی یک جامعه، جامعه پذیر بودن مردم  بوده؛ مردم هرچه نسبت به قوانین احترام بیشتری نشان دهند، رشد و توسعه آن جامعه بیشتر خواهد بود.

خدابنده خاطرنشان کرد: از دیگر شاخص‌ها، می‌توان به سلامت اشاره کرد که در کاهش  مرگ و میر ناشی از تصادفات تاثیر دارد و شاخص یعدی فرهنگ ترافیکی است هرچه احترام بیشتر و قوانین را  محترم بشماریم  نشان از رشد و پیشرفت و توسعه  جامعه است.

وی عنوان کرد: ایجاد امنیت به تنهایی از دست پلیس بر نمی‌آید  و شهروندان با رعایت  فرهنگ و قوانین  میزان تصادفات را کاهش دهیم و سلامت جامع را تضمین کنیم.  

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصرح کرد: نقش دانش‌آموزان از زمان تشکیل طرح همیاران در کاهش جرائم بسیار مؤثر بوده و باعث شده شاهد کاهش ۱۷.۹ درصدی تخلفات ترافیکی باشیم.

خدابنده بیان کرد: همچنین علاوه بر این موارد توانسته‌ایم تصادفات جاده‌ای مردمی و فوت ناشی از این حوادث را کاهش دهیم و علل اصلی این کاهش به خاطر تذکرات موجود در این زمینه بوده است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان همیار پلیس نیز در آینده یاد می‌گیرند که قوانین را رعایت کنند و در آینده به عنوان یک راننده قانون‌مند در جامعه به ایفای نقش می‌پردازند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در آموزش و پرورش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز ثبت نامی حدود ۲۴۰ هزار  نفر همیار پلیس در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و ۵۳ هزار همکار عضو همیاران ترافیک هستند.

خدابنده گفت: همچنین حدود ۹۰ هزار همکار  شاغل، ۶۵ هزار بازنشسته و ۲۹۳ هزار نفر دانش‌آموز و همکاران در همیاران پلیس با ما همکاری لازم را لحاظ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی یکی از مقصدهای سفری است که سالیانه ۳۱ میلیون نفر زائر به این استان سفر می‌کنند، اما نسبت به استان‌های دیگر کمترین حجم تصادف را از آن خود کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.