اعتبارات اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی امسال با ۲۰ درصد افزایش نسبت به پارسال به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی امروز در حاشیه مراسم افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی  تودیع و معارفه رئیس پلی کلینیک تامین اجتماعی گناباد گفت: دو سوم اعتبارات این بخش برای تامین هزینه های بیمه ای و درمانی طرف های قرارداد و بقیه برای ارتقاء هتلینگ و ساختمان های بیمارستانها، درمانگاه ها و پلی کلینیک های تابعه در سطح خراسان رضوی هزینه می شود.

حمید داستانی ادامه داد: درمانگاه های تامین اجتماعی در شهرستان های خواف، درگز و فریمان در حال ساخت است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که با راه اندازی آنها تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی در سطح خراسان رضوی به ۲۱ مرکز افزایش می یابد.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی بالا بودن هزینه های طرح تحول نظام سلامت را از عوامل مهم مطالبات معوق مراکز درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی از بیمه تامین اجتماعی ذکر و اظهارکرد: بخش اعظم بدهی های تامین اجتماعی طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی در ادامه توسعه کمی و کیفی فوریت های پزشکی و تامین نیروی انسانی متخصص مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی را در اولویت عنوان و بیان کرد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند.

داستانی افزایش خدمات درمانی به مردم به ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی را در مناطق محروم از دیگر اولویت ها ذکر کرد وافزود: در این چارچوب درمانگاههای تامین اجتماعی گناباد و کاشمر به پلی کلینیک تخصصی ارتقا یافتند.

۳۵ پزشک، ماما و پرستار در پلی کلینیک تامین اجتماعی گناباد مشغول کار هستند که امکان افزایش آنان به ۴۹ نفر فراهم شده است. تامین اجتماعی گناباد دارای یک شعبه اصلی در گناباد و یک شعبه اقماری در بجستان است، ۱۹ هزار بیمه شده اصلی و ۴۳ هزار نفر افراد زیر پوشش آنها در گناباد و بجستان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند و سه هزار و ۵۶۶ نفر در این شهرستان ها ماهیانه مستمری تامین اجتماعی دریافت می کنند، گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.