یک تحلیل‌گر ارشد مسائل منطقه اعتقاد دارد استقرار سامانه اس-۳۰۰ ذر سوریه نشاندهنده تغییر بنیادی در سیاست‌های روسیه در قبال خاورمیانه است.

سامانه دفاع‌موشکی اس۳۰۰ توان مقابله با تمام تسلحیات اسرائیل علیه سوریه را دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تحلیلگر سیاسی کانادایی می‌گوید تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه موازنه قدرت را به نفع تهران، دمشق و مسکو تغییر داده است.

«کریستوفر اسد»، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه کانادایی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعتقاد دارد اقدام روسیه در تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه «نشان‌دهنده تغییر بنیادی در سیاستهای مسکو» در منطقه خاورمیانه است.

وی در این باره تصریح کرد: استقرار سامانه اس-۳۰۰ روسی در خاک سوریه در این مقطع زمانی نه‌ تنها عمل به توافق سالهای گذشته بین مسکو و دمشق است، بلکه در عین حال واکنشی به تجاوزهای آشکار و مداوم اسرائیل به سوریه، اشغال غیرقانونی بلندیهای جولان، و همچنین موضع ستیزه‌جویانه این رژیم نسبت به ایجاد دولتی فلسطینی در سرزمین‌های اشغال‌ است.

«اسد» با بیان اینکه بعید است تل‌آویو و واشنگتن موضع تهاجمی علیه سوریه و ایران را کنار بگذارند تأکید می‌کند سامانه اس-۳۰۰ سامانه‌ای دفاعی و با عملکردی بسیار مطمئن است که قدرت مواجهه با اکثر سلاحهای اسرائیلی و سازمان ناتو علیه سوریه را دارد.

به گفته این تحلیل‌گر سیاسی سیاست تهاجمی رژیم صهیونیستی و آمریکا در سوریه بر این فرض اشتباه و خطرناک پایه‌ریزی‌ شده که تهدیدهای روسیه به مقابله را «بلوف» می‌دانند. وی تأکید می‌کند: اما مشکل اصلی اینجاست که روسیه بلوف نمی‌زند، چرا که مسکو و متحدانش سه سال تمام در جنگ مشروع سوریه شرکت کردند و تروریسم را شکست دادند و اکنون هرگز به آمریکا و اسرائیل اجازه نخواهد داد پیروزی سوریه، ایران و روسیه علیه تروریسم بین‌المللی را به شکست بکشانند.

وی ضمن تأکید بر حق مشروع دمشق در دفاع از تمامیت ارضی خود و مقابله با تهدیدهای مختلف افزود: هم‌اکنون کل جهان منتظر روزی است که آمریکا، فرانسه، اسرائیل و انگلیس از دخالت در خاورمیانه و بدترکردن شرایط این منطقه دست بردارند و اجازه دهند روند حل‌وفصل مسالمت‌آمیز تنشها و پایان بحران  منطقه مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت طبیعی خود را طی کند.

به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه که به اشتباه توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت، روسیه تصمیم به تامین امنیت حریم هوایی سوریه با استفاده از سامانه‎‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ گرفت. روسیه مسئولیت کشته شدن ۱۵ خدمه این جنگنده را متوجه تل‌آویو می‌داند، زیرا چهار جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی از هواپیمای روسیه به عنوان پوشش در جریان حمله هوایی به استان لاذقیه سوریه استفاده کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.