اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل استاندار خراسان رضوی نیز خواهد شد از این رو مردم و نمایندگان انتظار دارند که فردی اشنا به استان و دارای شاخص هایی نظیر اشنا به مسائل اقتصادی و عمرانی سکان استانداری را بر عهده بگیرد .

ویژگیهای استاندارآینده خراسان رضوی از نگاه نمایندگان مجلس/بومی،آشنا به شاخصه های اقتصادی و مدیر در حوزه عمرانی

به گزارش قدس آنلاین، با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۱۵ استاندار از جمله استاندار خراسان رضوی باید با صندلی استانداری خود خداحافظی کنند و جای خود را به افراد جوانتر واگذار نمایند. از طرفی استان خراسان رضوی به دلیل بهره گیری از ظرفیت های مختلف مذهبی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی دارای حساسیت خاصی می باشد که باعث شده است مردم، احزاب و نمایندگان تلاش نمایند تا فردی کارآمد و توانمند  سکان استانداری را به عهده گرفته و بیش از گذشته توسعه و پیشرفت این استان را رقم بزند. از طرفی همگان بر این عقیده هستند که اگرچه ویژگی شاخص استاندار اینده باید توانمندی و کارامدی باشد اما بر بومی بودن این فرد نیز اتفاقا نظر دارند زیرا در صورت بومی بودن با منابع انسانی  ارزشمند، سرمایه‌های مذهبی ، اقتصادی  و ظرفیت‌های اجتماعی بی‌بدیل استان اشنا بوده  و  استان خراسان رضوی را با قابلیت‌ها و مزایایی که در اختیار دارد  به سمت توسعه بیشتر سوق خواهد داد.

*استاندارآینده فرد بومی باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی دراین باره به خبرنگار قدس آنلاین گفت: استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد شامل این قانون هستند و افراد جوانتر این مسئولیت ها را به عهده خواهند گرفت .

حمید بنایی افزود: طبق صحبتی که با مجموعه وزارت کشور داشته ام اعلام کرده اند که اولویت اول آنها  برای جایگزینی استانداران بازنشسته از مجموعه خود استانداری ها می باشد و برای این منظور یک تیم ۳۰ نفره از معاونان استانداران کشور تشکیل داده اند و در حال بررسی ظرفیت های انها برای استانداری در استان های مختلف می باشند.

نماینده گناباد و بجستان با بیان اینکه  از این رو ممکن است معاون یک استاندار در استان دیگری به عنوان استاندار منصوب شود، تصریح کرد: وزارت کشور قول مساعد داده اند که پس از بررسی گزینه های احتمالی برای انتخاب فرد نهایی با مجمع نمایندگان  استان مشورت خواهند کرد. اگر چه پیشنهاد مجمع این است که با اولویت کارامدی و توانمندی بهتر است که این فرد بومی باشد.

 بنایی ادامه داد:  استان دارای پتانسیل و ظرفیت های مدیریتی بالایی می باشد و امیدواریم با اجرای این قانون افراد جوان در مسئولیت های مختلف سکان مدیریت را برعهده بگیرند و این چرخش کنونی بین افراد خاص و محدود در چرخه مدیران از بین برود، از طرفی گزینه های مطرح شده برای استانداری خراسان رضوی در فضای مجازی صرفا در حد شایعه و فضا سازی برای برخی افراد می باشد.

وی افزود: استان خراسان رضوی به دلیل اینکه یک استان زائر پذیر می باشد و سالانه میلیون ها نفر از داخل و خارج به این استان سفر می کنند و از طرفی دارای ظرفیت های عظیم در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری می باشد نیاز است که فردی با کارنامه مدیریتی قوی مسئولیت استانداری آن را برعهده بگیرد.

* استاندار باید آشنا به مسائل عمرانی و اقتصادی باشد

 نماینده فریمان و سرخس نیز در این باره اظهار داشت: چون استاندار فعلی خراسان رضوی شامل این قانون می باشند مجمع در حال رایزنی و بررسی گزینه های مختلف می باشد اما تاکنون از طرف وزارت کشور در مورد گزینه یا گزینه هایی با مجمع صحبتی نشده است .

احسان قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگرچه در فضای جامعه گمانه زنی هایی برای استاندار آینده خراسان رضوی مطرح شده است و برخی حتی افرادی از داخل مجمع نمایندگان را اعلام کرده اند اما به نظر بعید می رسد این اتفاق رخ دهد زیرا تاکنون سابقه نداشته است که نماینده ای برای سمت استانداری از مجلس استعفا دهد و مجلس نیز با اینگونه استعفا ها موافقت نمی کند و اگر استعفایی هم وجود داشته است برای سمت وزارت بوده است.

وی  تصریح کرد: استاندار آینده خراسان رضوی با رعایت شاخص های عمومی باید فردی اشنا به مسائل عمرانی و اقتصادی باشد زیرا استان در این زمینه ها نیاز به فعالیت و تلاش بیشتر دارد تا به سطوح بالاتر پیشرفت نماید.

*استاندار جدید به شاخصه‌های اقتصادی توجه کند

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز معتقد است: کسی که سکان این استان را در آینده به دست می‌گیرد باید به شاخصه‌های اقتصادی توجه بسیار زیادی داشته باشد.

عبدالله حاتمیان در ادامه به قدس آنلاین افزود:  استانداران خراسان رضوی در طول سال‌های گذشته دید غیر اقتصادی داشته‌اند که باید این روند تغییر  پیدا کند.

نماینده درگز ادامه داد: اگر استاندار آینده بیش‌تر وقت و برنامه های  خود را در زمینه‌ توسعه اقتصادی صرف کند برای استان بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا توجه به حوزه اقتصاد علاوه بررونق در مواردی  همچون تولید و صادرات باعث اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری در استان خواهد شد که طبیعتا آسیب های اجتماعی را نیز کاهش خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.