همدان -حمیدرضاحاجی بابایی درجمع اعضای خانه کارگری اظهار کرد:مشکل اصلی چرخه تولید و کارگر ما این است که در حال حاضر در کشوررونق اقتصادی نداریم.

مدیران بی‌انگیزه ترمز رونق تولید واشتغال و اقتصاد هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،حمیدرضاحاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی،درجمع اعضای خانه کارگری گفت، مشکل اصلی چرخه تولید و کارگر ما این است که، در حال حاضر در کشور رونق اقتصادی نداریم،

وی افزود، برای حل این مشکل  باید از موانعی که رکود  ایجاد کرده بگذریم، که در این میان بزرگترین مانع کسب و کار بانکها هستند، که به دلیل این نوع عملکرد بانکها بیشتر منجر به تعطیلی تولیدها شده است،

نماینده مردم همدان بیان داشت، مشکل بعدی که کارگر ایرانی را بیکار می کند، واردات بی رویه به ویژه در خصوص کالاهای پر زرق وبرق و غیر ضروری ، همچنین کالاهایی که در کشور تولید می شوند است، این  برای تولید وکار و کارگر ایرانی کمر شکن است‌

وی در تبیین این موضوع گفت ،این نوع واردات متاسفانه سودکلان برای افراد خاص دارد، از جمله می توان به واردات خودرو اشاره داشت، ورود این همه خودرو بی شک برای عده ای سود کلانی در برداشته است.

عضو کمیسیون بودجه ومحاسبات مجلس تضعیف وکاهش صادرات را علت دیگر،تضعیف تولید و کار و کارگر برشمرد و گفت با تضعیف صادرات تولید سرمایه متوقف می شود واین ضربه برای تولید و اشتغال است،

وی به ضرورت اصلاح قانون تجارت اشاره داشت وگفت، کمیسیون اقتصادی مجلس در حال تدوین طرحی در این زمینه است، زیرا در صورت عدم اصلاح قانون تجارت مشکلات اقتصادی بیشتری در حوزه تولید سرمایه در پیش رو خواهیم داشت.

حاجی بابایی به مالیات و قانون مالیات هم اشاره کرد و گفت قانون مالیات ضد اشتغال است، مالیات های غیر متعارف وناعالانه، کمر تولیدکننده را می‌شکند، این قانون مالیات فشار به تولید است،

وی به فرارهای مالیاتی هم نظر داشت گفت، کسبه  ها به راحتی مالیات پرداخت می کنند و برای دانه درشت هایی مانند سلطان سکه به انواع اشکال راه فراروگریز مالیاتی وجود دارد، که بیشتر دولتها موفق نشدند، این مشکل را حل کنند.

نماینده همدان، مصیبت دیگر تولید و اشتغال را مدیران خصولتی برشمرد و گفت، مدیران خصولتی که یک پای آنها در بخش دولتی و پای دیگرشان در بخش خصوصی است، عامل تخریب در در کسب وکار هستند عامل توقف تولید شده اند،این افراد با رانت اطلاعاتی تولید و اشتغال را متوقف کرده اند، دربخش  خصوصی نیز بشدت کندی حرکت به وجود آورده اند

وی شرکتهای خصولتی را مخرب تر از مدیران خصولتی دانست و گفت، در تمام دولتها این شرکتها وجود داشته اند،شرکتهایی که از پول دولت استفاده می کنند و منافع خاصی برای این بخش ندارند و به سبب ماهیت خصولتی خود برای تولید و اشتغال زیان آور هستند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم، موانع قانونی را نیز موجب وقفه تولید واشتغال دانست وگفت در تدوین قانون برنامه ششم نهایت تلاش ما این بوده است که قوانین دست و پاگیر را برداریم و تسهیلات قانونی برای تولید واشتغال تعریف وتصویب کنیم.

وی از موانع اداری به کم تحرکی بی حالی مدیران ،عدم صدور به موقع مجوز های لازم و بی دردی و عدم درک تولید کننده‌ها دانست وگفت، برخی از مدیران بقدری بی حال هستند که مانند فردی که در بخش مراقبت های ویژه بستری است، فقط علائم حیاتی دارند، و شما تردید دارید که آیا شما را می بیند یانه، آیا تولید واشتغال و ضرورتهای آن را درک می کند یا نه، این مدیران موجب رکورد اقتصاد هستند.

حاجی بابایی گفت، سرمایه داری،درد کارگر را نمی‌داند و درک نمی کند،نمی تواند مدیر کارآمدی باشد زیرا لازمه مدیریت موفق، مدیریت در بین وبا مردم بودن است، باید مدیر در میدان باشند، برای حل مشکلات به روی خاکریز برود، درد کارگر را دردخود بداند.مسئولی که صدکیلومتر با مردم فاصله دارد، نمی تواند، منشاء تولید واشتغال موثر شود.

وی از مدل استیضاح های مجلس نیز انتقاد کرد وگفت، گرفتاری این مدل استیضاح این است که امروز برای استیضاح وزیری خاص امضاء جمع می شود وفردا نماینده محترم ، پس دریافت ۵۰ مورد سهمیه اشتغال درحوزه انتخابیه خود، امضای خود را پس می گیرد.

این نماینده مجلس دهم گفت ،گرچه به نوعی باز نمایندگان محترم دغدغه مردم و اشتغال را دارند ولی این انفعال و ریزه خواری موجب  اشتغال پایدار نمی شود.

وی تاکید کرد نمی شود، قطره چکانی کارکرد، بایدچشمه ای به راه انداخت تا در نتیجه آن شادابی ونشاط را شاهد باشیم، باید پروژه های بزرگ تعریف کرد.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت، برای مثال رونق بخش مسکن با ایجاد ۳۶۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم در رونق اقتصادی کشور موثر است.

وی تاکید کرد،با تعریف پروژه های بزرگ و ملی می توانیم به جای ۵۰ مورد درخواست، اشتغال از وزیر، هزاران شغل ایجاد کنیم، بی شک، این نوع نگاه است که می تواند منجر به افزایش تولید و اشتغال در رونق اقتصادی وتحرک وبهبود وضعیت معیشتی مردم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.