البرز - سرهنگ یدالله رنجبر از ارائه خدمات روانشناسی تحصیلی، خانوادگی با حضور کارشناسان مجرب در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز خبر داد.

ارائه خدمات روانشناسی رایگان در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی البرز/ سلب حضانت از والدین کودک آزار

سرهنگ یدالله رنجبر رئیس مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، در خصوص مشاوره تحصیلی، خانوادگی پیش از ازدواج و مشاوره های فردی و گروهی خدمات معاونت اجتماعی گفت: مردم با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در کمتر از ۳ روز مشاوره رایگان می گیرند.

وی افزود: برای ارائه خدمات روانشناسی از طریق مشاوران و کارشناسان مجرب با وقت قبلی اقدامات خوبی انجام می شود که اکثریت مراجعه کنندگان رضایت کامل دارند.

رنجبر با بیان اینکه تمام اقشارمردم از هر سنی با مراجعه به این مرکزاز مشاوره های روانشناسی برخوردار خواهند شد، افزود: خدمات مشاوره ای در بحث خانوادگی، فرزند پروری، مهارت های ارتباطی و وسواس  برخوردار می شوند و با تکنیک هایی که روانشناسان ما دارند می توانند مشکلات خود را تا حد ممکن برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: شروع زمان فعالیت مشاوران از ساعت ۸ تا ۲ بعدازظهر خواهد بود و اگر زمان بیشتری نیاز به ارائه خدمت به مردم باشد این مهم انجام می شود.

رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز با بیان اینکه بیشترین مراجعه کننده ها کسانی هستند که فرد معتاد در خانواده دارند، گفت: دراین مرکز از فنون روانشناختی برای درمان روانی این افراد استفاده می شود.

وی اضافه کرد: هر ماه در حدود ۵۰ نفر در زمینه اعتیاد به این مرکز مراجعه می کنند و با توجه به شناختی که از کمپ های مراقبت از افراد معتاد داریم برخی از افراد را برای ترک به این کمپ ها معرفی می کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه از مشاوره های حقوقی و انتظامی نیز دراین مرکز استفاده می شود، گفت: معاونت اجتماعی با اداره بهزیستی و پلیس امنیت نیز در ارتباط است تا افرادی که در موضوعات امنیت اخلاقی دچار مشکل هستند خدمات روانشناختی ارائه دهند.

وی در ادامه گفت: گاها افرادی از دادگستری برای موضوعاتی از قبیل کودک آزاری، همسرآزاری نیز به این مرکز مراجعه می کنند.

رنجبر درخصوص کودکانی که والدین کودک آزار دارند، گفت: طبق مقرراتی که درکشور داریم پس از احراز کودک آزاری والدین مقام قضایی دستور نگهداری فرزندان این خانواده ها را در مراکز خاص بهزیستی صادر می کند و بعد از مدتی اگر خانواده کودک دست از آزار و اذیت کودک بر ندارد این خانواده ها سلب حضانت می شوند.

رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز در پایان گفت: اورژانس اجتماعی با شماره  ۱۲۳ به صورت شبانه روزی با عوامل نیروی انتظامی در تماس هستند تا جهت اطلاع از کودک آزاری سریعا در محل حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.