خراسان شمالی- محمد رضا خباز گفت: این دولت، تسهیلات خوبی برای گسترش راهکارهای نوین کشاورزی در اختیار فعالان این عرصه قرار داده است.

کشاورزان به راهکارهای علمی و نظرات کارشناسان بخش کشاورزی توجه کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی در همایش تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان گفت: امروز صنف کشاورزی، بزرگ ترین صنف بخش خصوصی را به خود اختصاص داده است که کمترین سنگینی بر دوش دولت اما بیشترین نتیجه و کارایی را دارد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی برای گسترش راهکارهای نوین کشاورزی در اختیار فعالان این عرصه قرار داده و مجموعه ترویج سازمان جهاد کشاورزی نیز همواره به معرفی دستاوردهای نوین علمی به کشاورزان می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان به راهکارهای علمی و نظرات کارشناسان بخش کشاورزی با هدف افزایش سطح زیر کشت و مدیریت بهینه منابع آبی توجه داشته باشند گفت: سازمان جهاد کشاورزی با تجلیل از افراد موفق در این حوزه نیز موجب تشویق دیگر کشاورزان شود.

وی تاکید کرد: هنر ما و سازمان جهاد کشاورزی استفاده حداکثری از امکانات دولت تدبیر و امید برای گسترش روش های نوین کشاورزی با هدف افزایش تولیدات و فراهم سازی زمینه صادرات محصولات به دیگر نقاط داخل و خارج از کشور است؛ چرا که تحقق این هدف موجب ارزآوری می شود و در ادامه عزت و سربلندی کشور را به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز دراین همایش گفت: در سال جاری هزار و ۸۱۷ طرح به بانک ها معرفی شد که در این زمینه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.

عبدالله یوسفی در خصوص تسهیلات پرداخت شده در بخش اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی نیز گفت: در سال جاری ۶۰ درصد تسهیلات در این بخش پرداخت شده که در این زمینه برای هزار و ۱۶۷ نفر ایجاد اشتغال شد.

وی در پایان گفت: سه کشاورز استان در حوزه تولید گندم دیم،  نوغاندار و  مروج نمونه  ملی، و ۹۷ کشاورز استان نیز در بخش های مختلف کشاورزی نمونه استانی شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.