رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: سایت‌های مجازی فروش اتومبیل به این بازار و هیجانات قیمتی دامن می‌زنند و این امر بدین دلیل است که مدیریتی بر آن‌ها نیست و آن‌ها متولی ندارند.

سایت‌های مجازی فروش اتومبیل به هیجانات قیمتی دامن می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت اتومبیل، اظهار کرد: کاهش نرخ دلار بر قیمت اتومبیل بی‌تاثیر نیست زیرا قیمت خودروی خارجی متاثر از دلار بوده که این خودروها حدود ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان کاهش داشته است. تاثرپذیری ماشین‌های داخلی کمتر بوده زیرا تنها یکی از آیتم‌های مشخصه ماشین‌های داخلی دلار است و شاخص‌های دیگری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دلار قابل پیش‌بینی نیست، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که قیمت دلار کاهش و یا افزایش پیدا می‌کند زیرا در بازار در خصوص نوسان دلار، آشفتگی ایجاد شده که با وجود این هیجانات، نمی‌توان پیش‌بینی انجام داد.

حیدری گفت: زمانی رکود ما تورمی بود اما در حال حاضر اگر وضعیت به همین شکل پیش رود، سایه سنگین‌تری از رکود ایجاد خواهد شد و مردم برای خرید یا معامله بلاتکلیف می‌مانند زیرا خریدار می‌ترسد که ممکن است قیمت کاهش پیدا نکند و با خود فکر می‌کند که خرید انجام ندهد تا ارزان‌تر شود و فروشنده نیز این ترس را دارد که اگر بفروشد ممکن است دیگر نتواند جایگزین کند. این آشفتگی و استرس در بازا، رکود را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه سایت‌های مجازی فروش اتومبیل به این بازار و هیجانات قیمتی دامن می‌زنند، تصریح کرد: این امر بدین دلیل است که مدیریتی بر آن‌ها نیست و آن‌ها متولی ندارند. در سایت‌هایی چون دیوار، با ما و شیپور زمانی که قیمت ماشینی، ۵۶ تا ۵۸ میلیون بود، در سایت ۷۰ میلیون تومان قید می‌شد.

وی ادامه داد: آیا این امر برای بر هم زدن نظم بازار مدیریت شده است و کسی نمی‌تواند بر این سایت‌ها نظارت کند؟ چرا اجازه می‌دهند که این سایت‌ها با بازار بازی کنند و هیجان قیمتی بر خودروها بگذارند؟ در حال حاضر در این سایت‌ها، چند نوع قیمت برای یک ماشین وجود دارد. مردم برای اطلاعات قیمت خودروی به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه یکی از عوامل تشنج قیمت و بازار ما این سایت‌ها هستند، عنوان کرد: این سایت‌ها مردم را بلاتکلیف گذاشته‌اند. من از مردم می‌خواهم که اطلاعات قیمت و خودرو را از اتحادیه‌ها و مراکز تایید شده دریافت کنند. ممکن است در پس این سایت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی وجود داشته باشد که همه با هم قیمت غیرواقعی در سایت‌ها بگذارند تا مردم منحرف شوند. مردم نباید به این سایت‌ها اعتماد کنند. مدیریت و نظارتی بر این سایت‌ها وجود ندارد تا دقیق باشد. این سایت‌ها مرجع مناسبی برای گرفتن اطلاعات نیست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.