یک روز بعد از دیدار وزیر خارجه آمریکا و رهبر کره شمالی، رئیس جمهور کره جنوبی گفته است احتمالا رهبر کره شمالی به زودی به روسیه سفر می‌کند و رئیس جمهور چین نیز به پیونگ یانگ خواهد رفت.

احتمال سفر رهبر کره شمالی به روسیه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) از احتمال سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مون همچنین گفت که «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین نیز احتمالا به زودی به کره شمالی سفر می‌کند. چین نزدیکترین متحد کره شمالی است و سران دو کشور طی سال جاری پیش از دیدار سران دو کره و همچنین پیش از دیدار سران کره شمالی و آمریکا، با یکدیگر نشست‌هایی داشته‌اند. 

این اظهارات مون یک روز بعد از دیدار کیم با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در پیونگ یانگ بیان شده است. 

روز گذشته (یکشنبه) پامپئو بعد از دیدار با کیم در پیونگ یانگ خبر داد که نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی در نزدیک‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود. 

پامپئو گفت که وی و کیم درباره گام‌هایی که کره شمالی باید برای خلع سلاح اتمی بردارد، گفت‌وگو کرده‌اند. وزیر خارجه آمریکا گفت که در دیدار با رهبر کره شمالی درباره مسئله بازرسی از اقدامات خلع سلاح اتمی صحبت‌هایی داشته‌اند. 

پامپئو بعد از دیدار با کیم گفت «برای دیدار با رئیس کیم جونگ اون سفری خوب به پیونگ یانگ داشتم. ما به پیشرفت در موضوعات مربوط به توافق‌های صورت گرفته در نشست سنگاپور ادامه می‌دهیم. (از کره شمالی) به دلیل میزبانی من و تیم وزارت خارجه آمریکا توسط کره شمالی تشکر می‌کنم».

ماه گذشته دولت آمریکا سفر پامپئو به کره شمالی را به دلیل عدم حرکت کره شمالی به سمت خلع سلاح اتمی لغو کرده بود. بعد از لغو سفر پامپئو به پیونگ یانگ از سوی دولت آمریکا، سران دو کره با یکدیگر دیدار کردند و کره شمالی پیشنهاد دیدار دوم با رئیس جمهور آمریکا را مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به کره شمالی، به توکیو سفر کرد و با مقام‌های ژاپنی درباره کره شمالی گفت‌وگو کرده بود. پامپئو پس از سئول به پکن پایتخت چین سفر خواهد کرد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.