مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: اربعین امسال ۷۵۰ روحانی از خراسان رضوی برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به کشور عراق اعزام می شوند.

اعزام ۷۵۰ روحانی از خراسان رضوی به عراق در اربعین حسینی
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام احمری صبح دوشنبه در نشست مسئولان کمیته فرهنگی اربعین خراسان رضوی اظهار کرد: اربعین امسال۷۵۰ روحانی از خراسان رضوی، برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به کشور عراق اعزام می شوند.

وی افزود: مسئولیت اصلی ستاد اربعین  برعهده وزارت کشور است و در استانها استاندار مسئول ستاد اربعین بوده و رسالت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در استانهایی که دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری دارند به عهده مسئول بعثه است و در استانهایی که دفتر بعثه وجود ندارد مسئول این کمیته سازمان تبلیغات اسلامی است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان رضوی ادامه داد:سال گذشته کمیته فرهنگی اربعین استان ۵۰۰ روحانی به عتبات اعزام کرد و امسال برنامه ریزی شده این تعداد به ۷۵۰ نفر افزایش یابد که تعداد ۵۰۰ نفر آنها آموزش های لازم را دیده اند.

احمری تاکید کرد: اعزام روحانی به عتبات برای هدف های مختلفی انجام می شود .ابتدا برای موکب هایی که در عراق هستند روحانی درنظرگرفته می‌شود. دوم برای شبه کاروانها یعنی افرادی که به صورت گروهی قصد اعزام دارند اگر تعداد آنها بیش از ۳۰ نفر باشد روحانی درنظرگرفته می‌شود و سوم در اماکنی که محل تجمع زائران در عراق است نظیر مسجد کوفه، مسجد سهله روحانی حضور خواهند داشت و علاوه بر این در اتوبوس هایی که اعزام زائران از مرز ایران تا شهرهای مقدس عراق را بر عهده دارند هرکدام یک روحانی مستقر می‌شود.

وی افزود: شهرداری مشهد تعداد ۹۰۰ پاکبان را برای بهداشت محیط زائران اربعین اعزام می‌کند و همراه با این افراد ۱۱ روحانی نیز از کمیته فرهنگی اربعین استان اعزام می شوند.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان  ابراز کرد: برای کاروان های اتباع خارجی که از ایران اعزام می شوند نیز روحانی در نظرگرفته می‌شود و از طریق جامعه المصطفی و نیز اوقاف استان نیز تعدادی روحانی همراه با زائران اربعین خواهند بود.

احمری تاکید کرد: مسئولان کمیته فرهنگی اربعین شهرستانها با نهادهای متولی این اقدام شهرستان  ارتباط برقرار کنند و فعالیت های منسجمی را قبل از اعزام کاروانها برای اعزام منسجم تر زائران اربعین داشته باشند تا به خواست خدا شاهد برگزاری یک مراسم با شکوه در اربعین باشیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.