رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهدمقدس گفت: توسعه مشهدالرضا(ع) جز با حضور مردم ممکن نیست.

توسعه مشهد جز با حضور مردم ممکن نیست

به گزارش قدس آنلاین ، احمد نوروزی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نماد اعتماد متقابل مردم و نظام است؛ مردم با 45 روز آموزش و با حداقل تجهیزات در مقابل دشمن تا دندان مسلح می‌ایستادند و افتخار هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در حوزه اقتصادی اوضاع به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده و اقتصاد دولتی و زمینه حضور بخش خصوصی کمرنگ شده و شرکت‌های خصولتی ایجاد شد و شورای شهر نیز به بهانه حاکمیتی بودن روز به روز از اختیاراتش کاسته شد.

نوروزی با اشاره به اینکه امروز به بهانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که تابع آن هستیم تلاش دارند قانون خاص انتخاب شهرداران را تحت‌الشعاع قرار دهند، تصریح کرد: امیدواریم مراجع مربوطه قانون و اختیارات شورای اسلامی را به رسمیت بشناسند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی فعلی بیانگر حذف مردم از اقتصاد است، تاکید کرد: باید زمینه برای حضور مردم در اقتصاد فراهم شود و برای حضور مردم نیازمند بازگرداندن اعتماد از دست رفته باشیم تا سرمایه خود را پای کار آورده و سرمایه را خارج نکنند و توسعه مشهدالرضا(ع) جز با توسعه مردم ممکن نیست.

نوروزی گفت: نارضایتی و عدم اعتماد مهمترین آفت اقتصادی است چراکه برند بیشتر از سرمایه ارزش دارد و این عدم اعتماد عامل ناهنجاری اجتماعی است و برای مبارزه با معلول ضعف اقتصادی و اشتغال چه وقتی گذاشته‌ایم و چه سرمایه‌گذاری‌هایی کرده‌ایم؟

وی ادامه داد: یک پروژه و فعالیت اقتصادی می‌تواند صدها شغل ایجاد کند؛ از نزدیک شاهد بوده‌ام که جوانان پس از اشتغال و امنیت نسبی از شغل، ازدواج کرده‌اند و به شغل و زندگی و کار و تلاش ادامه دادند و از ناهنجاری خبری نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: باید مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حل شود؛ متاسفانه نگاه به سرمایه‌گذاران خوب نیست و از منظر بسیاری سرمایه‌گذاران متهم هستند مگر اینکه خلافش را ثابت کنند. بسیاری از مدیران نگران هستند که اگر مسائل حل شود مدیران متهم به تبانی شوند. اگر به فکر حل مشکل کارگران سرگذر هستیم و اگر به فکر فارغ‌التحصیلان جوان هستیم و اگر به فکر ازدواج جوانان هستیم نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.