سعید باستانی گفت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح روز سه شنبه با حضور نماینده های استیضاح کننده و وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن برگزار خواهدشد.

 استیضاح وزیر صنعت فردا صبح در  کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‎شود

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی قدس آنلاین گفت: جلسه بررسی استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر صنعت،معدن و تجارت قرار بود امروز برگزار شود اما وزیر بنا به مشکلات و دلایلی که اعلام نکردند از حضور در این جلسه امتناع کرده و قرار شد فردا این جلسه ساعت ۷ صبح در کمیسیون با حضور نماینده های استیضاح کننده و وزیر مربوطه برگزار شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد:برخی نماینده های استیضاح کننده امضاهای خود را پس گرفته اند اما این استیضاح همچنان با حدود ۳۰ امضا در مورد ۴۰ محور در جریان است.

باستانی افزود:اگر نماینده ها فردا از پاسخ های وزیر قانع شوند ،استیضاح مختومه خواهد شد ولی در غیر این صورت استیضاح به هیئت رئیسه محترم مجلس جهت بررسی در صحن علنی  ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر طبق برخی خبرهای غیر رسمی  آقای شریعتمداری برای تصدی وزارت کار از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شود و فرد دیگری برای وزارت صمت معرفی گردد ، این استیضاح دیگر در صحن علنی مطرح نخواهد شد و از درجه اعتبار ساقط خواهد گردید.

باستانی تصریح کرد: اگرچه رئیس جمهور اختیار دارد که هر فردی را برای تصدی وزارتخانه ای به مجلس معرفی کند اما موضوع استیضاح آقای شریعتمداری در دادن رای اعتماد مجلس به وی  برای وزارتخانه ی دیگری بی تاثیر نخواهد بود،لیکن انتظار می رود که رئیس جمهور در این باره دقت بیشتری را لحاظ کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.