احضار علی دایی به دادگاه به دلیل اقداماتی که در راستای کمک به زلزله زدگان غرب کشور انجام داده است یکی از اخبار قابل توجه روزهای گذشته بوده است.

علی دایی: بیشتر توان فکری و مالی من، صرف پاسخگویی به مراجع شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علی دایی پنجشنبه خبری شوک آور منتشر کرد. او در صفحه شخصی‌اش خبر داد که به‌خاطر ورود به موضوع جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ساخت و سازهایی که در کرمانشاه انجام داده، به دادگاه احضار شده است.

سرمربی کنونی سایپا، پس از زلزله سال گذشته در غرب کشور، دست به کار شد و با جمع‌آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی به کمک زلزله زدگان شتافت.

طبق اعلام دایی در این فراخوان، مبلغی نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان جمع آوری شد و این مبلغ صرف ساخت و ساز در  مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه شده است. دایی در این مدت چند بار حسابش بسته شد و حالا برای ارائه توضیحاتی به دادگاه احضار شد.

دایی پس از انشتار نامه احضارش به دادگاه عنوان کرد:« آخر و عاقبت یازده ماه تلاش شبانه روزی برای ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله زده کرمانشاه: احضار به آگاهی. مسئولینی که در این مدت به جای اینکه حامی من در ارائه خدمات بهتر به هموطنان نیازمند باشند فقط موجب دلسردی و اختلال در این امر شدند.

به خاطر وظیفه انسانی و اخلاقی از روز زلزله شروع کردم به کمک رسانی، یک بار دادسرای اصفهان و بعد دادسرای مشهد حسابم را بست. سپس مقامات رسمی و غیر رسمی با کمترین تحقیق شایعه پراکنی کردند و بیشتر توان فکری و مالی من، صرف پاسخگویی به مراجع شد. از روز اول در این صفحه، تمامی مراحل کمک رسانی را قدم به قدم نشان دادم و الان هم معلوم نیست اصلا شاکی چه کسی است چون مردم که همیشه به من محبت داشتند. با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و بهترین نوع مصالح، خانه‌سازی را شروع کردم و ادامه می‌دهم چون اعتقاد دارم باید کار را اصولی انجام داد.کمک‌های نقدی شما عزیزان همراه سود تعلق گرفته مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بوده که محل هزینه ریال به ریال این پول تا به الان، در دو جلد زونکن به همراه تمامی مدارک ارائه شد.

هرگز مایل به طرح این موضوع نبودم اما در این راه بارها از حساب شخصی خودم برای تسریع کار ساخت و ساز هزینه کردم و امروز می‌بینیم که سرانجام تلاش های مان برگه احضاریه بوده است. اما بالاترین محکمه و بهترین قاضی مردم می باشند.»

پس از اعتراض دایی و همراهی مردمی با او پلیس توضیحی درباره این احضاریه ارائه کرد.

توضیح پلیس

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره تصاویر منتشر شده از احضارنامه برخی چهره های معروف مانند علی دایی و صادق زیبا کلام که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله کرمانشاه کرده بودند، گفت: « زمانی که کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده جمع می‌شد، ابتدا سازمان‌دهی مشخصی برای آن وجود نداشت و افراد مختلفی زحمت کشیده و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند. الان لازم است بدانیم که این کمک‌ها چه میزان است و کجا اتفاق می‌افتد. افرادی که به پلیس آگاهی دعوت شدند، نه به عنوان مجرم و متهم، بلکه به عنوان مطلع دعوت و این دعوتنامه برای خیلی‌ها صادر شد و آنها هم و آمدند و صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه کردند؛ البته برخی هم نیامدند.»

این توضیح پلیس هم نتوانست دایی را راضی کند و او همچنان از برخوردی که با او شده دلخور است.

دایی در یک اقدام خیرخواهانه پیشقدم شده و خیلی زود ساخت و ساز در مناطق آسیب دیده را شروع کرد اما حالا با احضاریه روبرو شده است.

این اسطوره فوتبال ایران در این چند ماهه بارها از برخوردهایی که با او شده انتقاد کرد و حتی به انتقاد از نمایندگان مجلس پرداخت.

این بار هم دایی حسابی از رفتارهای مسوولان شاکی است و در تازه ترین واکنش در فیلمی روند ساخت وسازهایش را نشان داده است.

او همچنین در کنار این فیلم که به نوعی پاسخ به ابهامات است متنی هم منتشر کرده است. دایی نوشته است؛

همیشه دوست داشتم مردم منو بخاطر فوتبالم دوست نداشته باشند،بخاطر خودم و بخاطر شخصیتم دوستم داشته باشند،اگر پای مردم ایستادن جرم است،من این جرم را تا آخر عمرم با جون و دلم قبول میکنم، از همه شما عزیزان سپاسگزارم که در این پروژه بزرگ در کنار من هستید.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.