یک مقام نظامی هند بر پیگیری سیاست مستقل خود در ارتباط با خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تاکید کرد.

تاکید هند بر پیگیری سیاست مستقل خود در خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ژنرال روات، رئیس کارکنان ارتش هند از تصمیم کشورش برای پیگیری یک سیاست مستقل در مواجه با تحریم‌های آمریکا برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

این مقام نظامی هند تاکید کرد: زمانی که روس‌ها درباره تحریم‌های آمریکا (در واکنش به خرید اس-۴۰۰) پرسیدند، پاسخ من این بود که بله درک می‌کنیم که ممکن است تحریم‌های در این باره علیه ما صورت گیرد، اما ما یک سیاست مستقل را دنبال می‌کنیم. هرچند ما برای دستیابی به برخی فناوری‌ها با آمریکایی‌ها همکاری داریم با این حال یک سیاست مستقل را دنبال می‌کنیم.

این مقام هندی افزود: روسیه برای همکاری با ارتش هند بسیار مشتاق است؛ زیرا ما یک ارتش قدرتمند داریم که قادر است بر اساس تفکر استراتژیک بر آنچه حق ما است پابیند بماند. او در ادامه تاکید کرد: نیروهای ارتشی هند خرید هلیکوپترهای کاموف و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی از روسیه را مدنظر قرار داده اند.

این بیانیه پس از سفر شش روزه این مقام ارتش هند به روسیه منتشر شد. در آن سفر روات با مقامات بلندپایه نظامی روسیه درباره همکاری‌های دفاعی دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت. پیشتر نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد هند و روسیه قرارداد ۵.۴ میلیارد دلاری خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ در نشست دو جانبه در دهلی نو به امضاء رساندند. 

آمریکا بارها تلاش کرده تا از خرید سامانه اس-۴۰۰ از سوی دیگر کشورها از روسیه به ویژه با استناد به قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها یا قانون کاتسا جلوگیری کند. قانون کاتسا اقدامات تنبیهی را برای هر شخص ثالثی که معاملات عمده تجاری با شرکت‌های مورد تحریم روسیه داشته باشد، تعیین می‌کند. از سوی دیگر هند نیز بارها به طور شفاف تصریح کرده است که تحریم‌های آمریکا مانع خریدهای ضروری از روسیه نمی‌شود. نورمال سیتارامان، وزیر خارجه هند قانون کاتسا را یک قانون آمریکایی  و نه یک قانون سازمان ملل دانست و تاکید کرد هند به اجرای قرارداد خرید اس- ۴۰۰ ادامه می‌دهد.

توافق ۵.۴ میلیارد دلاری هند برای خرید سامانه موشکی زمین به هوایی اس-۴۰۰ روسیه از سوی مقامات دو کشور در روز جمعه به امضاء رسید. بنا به گزارش‌ها تحویل سامانه پیشرفته اس-۴۰۰ از اکتبر سال ۲۰۲۰ و علی‌رغم تهدیدات آمریکا برای اعمال تحریم مالی علیه هند آغاز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.